סין תגדיל את הפחתות המס על יצוא טקסטיל ומתכות; מקימה פרוייקטים חדשים לאנרגיה סולארית

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] פרובינצית גואנגדונג הפכה למרכז ייצור מודולים של טלויזיות ה- LCD הגדול בעולם ; סין תגדיל את גובה שיעור החזרי המס על יצוא מוצרים נבחרים בטקסטיל, ברזל, פלדה ועוד

להלן סקירה שבועית שלא האירועים החשובים בסין, באדיבות אילן מאור, מנכ"ל SHENG-BDO (ישראל).

סין מגדילה את הפחתות המס על יצוא טקסטיל ומתכות

סין הודיעה כי תגדיל את גובה שיעור החזרי המס על יצוא מוצרים נבחרים בטקסטיל, ברזל ופלדה, מתכות ללא ברזל, מוצרים פטרוכימיים, מידע אלקטרוני ותעשייה קלה. היוזמה נועדה לסייע בייעול תכנית ההאצה של כלכלת סין, במקביל לתכניות התמיכה שהוקצו עבור עשר תעשיות. מאז אוגוסט שעבר, שיעור החזרי המס על יצוא טקסטיל שונה כארבע פעמים. השינוי האחרון חל בפברואר השנה, ועלה מ-14% ל-15%.

אנרגיה סולארית

מרכז תמיכה לטכנולוגיה של אנרגיה סולארית, המהווה מיזם משותף טכנולוגי חדש, הוקם לאחרונה בפארק המדע של הונג קונג. היוזמה הינה חלק מ- SHENZHEN-HONG KONG INNOVATION CIRCLE, הסכם שת"פ בין שנז'ן להונג קונג. חברת הכימיקלים האמריקאית DUPONT תהיה מהחברות הראשונות להשתתף במיזם.
ע"פ הנתונים, התוצרת העולמית של תאים סולאריים בשנת 2008 עמדה על 6400 מגהוואט, מתוכם 31% ע"י סין. יחד עם טיוואן,מייצרות השתיים 40% מסך כל התאים הסולאריים בעולם.

ענקיות בתחום ייצור תאים פוטו-וולטאים, כולל SUNTECH POWER, LDK SOLAR, TRINA SOLAR ו-CANADIAN SOLAR INC הציעו למשרד המדע והטכנולוגיה הסיני תכנית להפחתת עלויות ייצור האנרגיה ל-1 יואן עבור קילוואט לשעה (KW/H).>החברות הציעו הקצאת מערך שייצר סיליקון ותאים סולאריים, וכן יפעל להרכבתם. מומחים מהתעשייה מאמינים כי תוך כשנה חשמל המיוצר ע"י תאים פוטו וולטאים יעלה 3 יואן לקילוואט לשעה, כשבשנת 2020 יגיע המחיר ל-1 יואן.

פרובינצית גואנגדונג הפכה למרכז ייצור מודולים של טלויזיות ה- LCD הגדול בעולם.

ע"פ הנתונים שמסרה מחלקת תעשיות המידע של הפרובינציה, בשנת 2008 גואנדונג ייצרה 21 מליון מודולים לטלויזיות LCD, עליה של 56% בהשוואה לשנה הקודמת.לדברי מחלקת תעשיות המידע, שלוש מתוך ארבע יצרניות לוחות התצוגה הגדולות בעולם פועלות בתחום זה בפרובינציה, עם קיבולת ייצור שנתית של 50 מליון יחידות - רבע מכלל הכמות המיוצרת בעולם.

בפרובינציה קיימות כיום יותר מ-1000 יצרניות וחברות העוסקות בתחום הטלויזיות שטוחות המסך. במקביל ליבוא טכנולוגיות מחו"ל, גואנגדונג מתקדמת בנושא החדשנות ופיתחה את ה-NANHAI MODEL של טלויזיות LCD, המפחיתה את עלויות הייצור ביותר מ-20%. כצעד הבא, מתוכננת הקמת פס ייצור של לוחות LCD מהדור ה-7.5 ומעלה, ומאגדת חברות לטובת עיצוב ופיתוח מודולים ולוחות של טלויזיות LCD, מתוך מטרה להגיע לפריצת דרך בכמה ממוצרי המפתח, ובשאיפה להעלאת הערך של מוצרים מקומיים בנפח המכירות מ-50% כיום ל-70% ב-2012.

פארק ההייטק ZHANGJIANG ממשיך להוות מוקד מרכזי למשיכת השקעות זרות ישירות. הפארק, הממוקם באזור פודונג שבעיר שנגחאי ממשיך להוות יעד מרכזי עבור השקעות זרות, כשלאחרונה חתם הסכמים עם חברות מקומיות ובינ"ל בשווי מוערך של 4 מיליארד יואן. ההשקעה צפויה להניב תוצרת של למעלה מ-20 מיליארד יואן במהלך השנתיים הקרובות.

בשנה שעברה, הפארק קיבל 149 פרוייקטים בהשקעה זרה, בגובה 1.295 מיליארד דולר, עליה של 8.8% מהשנה הקודמת. הפארק אף הכשיר קרן תעשייתית בשווי של 1מיליארד יואן שהוקמה ע"י הממשלה לטובת פיתוח תעשיית הביו-פרמצבטיקה שלה. תעשיית התרופות בפארק דיווחה על רווחים של 9.53 מיליארד יואן בשנה שעברה, עליה של 15%.

מאת אילן מאור, מנכ"ל SHENG-BDO (ישראל).