איגוד הטניס לביהמ"ש: "אם לא יבוטל צו המניעה, אירוח הדייויס עלול להישלל מישראל"

האיגוד: הצו הארעי מעמיד בסכנת ביטול את אירוח הדייויס ביולי, כיוון שהדד-ליין להגשת מקום האירוח סמוך מדי לדיון הצפוי בביהמ"ש ; באיגוד טוענים כי "המרכז לטניס עושה שימוש ציני בחלק מהשחקנים כדי לקדם את מטרותיו"

יממה לפני הדיון שנקבע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב (א'), בסוגיית המקום בו תארח ישראל את מפגש רבע גמר גביע דייויס מול רוסיה (10-12 ביולי), פנה איגוד הטניס בתגובה לקראת הדיון בבקשה לבטל את צו המניעה הזמני שהוטל באמצעות המרכז לטניס בישראל. הצו אינו מאפשר להודיע לאיגוד הטניס הבינלאומי על ההחלטה לקיים את ההתמודדות בהיכל נוקיה.

בבקשה שנשלחה באמצעות עו"ד רועי בר ואופיר ארגמן ממשרד עו"ד אברהם בר, טוען האיגוד כי התאחדות הטניס העולמית קבעה דד-ליין ל-6 באפריל שעה 15:00 שעון לונדון, שהוא המועד האחרון שבו יוכל האיגוד להודיע על המקום בו תיערך התחרות. "אם לא יבוטל הצו הארעי, כי אז לא יעמוד האיגוד בחובת מסירת ההודעה עד ליום האמור. במקרה כזה, קיים סיכון קרוב לוודאי כי אירוח התחרות כולה יישלל מישראל, ויועבר לרוסיה", נכתב בפנייה מטעם האיגוד. "במקרה כזה, יהיה במתן הצו המניעה הזמני לגרום נזק חסר תקנה, כספי ויוקרתי, בראש ובראשונה לאיגוד, ומנגד - לא תצמח מכך שום תועלת למבקשת (מרכז הטניס), ואף היא לא תארח את תחרות רבע הגמר".

בנוסף, באיגוד הטניס טוענים בפנייה לבית המשפט כי למרכז לטניס בישראל אין שום סמכות לקבוע היכן יתקיים מפגש הדייויס, מאחר ש"האיגוד הוא חבר בפדרציית הטניס העולמית (ITF), והנו המייצג היחיד של ספורט הטניס בישראל כלפי ההתאחדות הבינ"ל וכלפי כל גוף או רשות אחרים.... הרי שככל שיש למבקשת (המרכז לטניס) טענה נגד החלטת האיגוד, עליה למצות הליכים ולברר טענות אלה בפני מוסדות השיפוט הפנימיים של איגוד הטניס".

באיגוד אף מציינים כי "לפי חוק הספורט, המבקשת מחויבת להקדים פנייה לבית הדין העליון של האיגוד טרם פנייה לערכאות אזרחיות. הדבר הזה לא נעשה, והמבקשת בחרה לפנות לביהמ"ש האזרחי, להשיג צו ארעי, ולהעמידו כעובדה מוגמרת בפני הנהלת האיגוד".

באיגוד גם טוענים בפנייה לבית המשפט כי "המבקשת עושה שימוש ציני בחלק משחקני הנבחרת על מנת לסייע לה בהשגת מטרותיה", כשהכוונה היא למסיבת העיתונאים שכינס שחקן הנבחרת דודי סלע בשבוע שעבר, ובה ביקש לשחק את המפגש ברמת-השרון.