בניין לשימור ברחוב לבונטין בת"א נרכש ע"י קבוצת רכישה ב-20 מיליון שקל

הבניין כיום הוא בן 3 קומות ולאחר השיפוץ הוא יגדל ל-5 קומות על מגרש בשטח של 783 מ"ר עם זכויות בנייה של כ-1,200 מ"ר; הקרקע נרכשה משני בעלי קרקע שהחליטו למכור את המגרש לקבוצת רכישה.

חברת S.M.B, חברה בת של משרד הפרסום אדלר חומסקי, בראשות ליאור דינר ועודד גלנץ, גיבשה קבוצת רכישה לרכישת בניין באוהאוס לשימור ברחוב לבונטין 5 בתל אביב, מול גן החשמל.

הבניין שימש בעבר כבית הדפוס של בן גוריון וידוע בשם "דפוס אחדות". הקבוצה תקים במקום בניין מפואר בן 5 קומות הכוללות 22 יח"ד, כאשר מחיר ממוצע לדירת בשטח של כ-60 מ"ר יעמוד על כ-950 אלף שקל. עו"ד דורון רוזנברג ממשרד פטמן, רוזנברג ושות' מייצג את הקבוצה בהסכם לרכישת הבניין וילווה את הפרויקט עד לרישום הדירות בלשכת רישום המקרקעין על שמות כל אחד מחברי הקבוצה. הבניין נרכש ב-20 מיליון שקל ולדברי עו"ד רוזנברג, יושקעו בו עוד כ-12 מיליון שקל.

מדובר בבניין לשימור קל, כך שחזיתו תישמר כפי שהיא, אולם כל השאר ייבנה מחדש. כרגע הבניין הוא בן 3 קומות ולאחר השיפוץ הוא יגדל ל-5 קומות על מגרש בשטח של 783 מ"ר עם זכויות בנייה של כ-1,200 מ"ר. הקרקע נרכשה משני בעלי קרקע שהחליטו למכור את המגרש לקבוצת רכישה.

מרבית הדירות בבניין יהיו בנות 2-3 חדרים. בנוסף ייבנה פנטהאוז של כ-120 מ"ר שמשקיף לים, מיני פנטהאוז פנוראמי ודירות מרתף שייבנו בחלק המשומר של הבניין. כמו כן, יהיו 4 דירות גן בשטח של כ-70 מ"ר כ"א וגינות בשטחים של כ-40 מ"ר. הפרויקט עבר כבר את כל הוועדות ובקרוב צפוי לקבל היתרי בנייה. הבנייה תחל בקרוב והאכלוס כשנתיים לאחר מכן. האדריכל המלווה את הפרויקט הינו משרד האדריכלים נאור-מימר.

לדברי רוזנברג הקבוצה כבר קיבלה אישור עקרוני לליווי בנקאי של כ-70% מהסכום, כך שכל חבר בקבוצה אמור להביא הון עצמי של כ-30% מהמחיר. לדבריו, הסכומים משקפים מחירי מכירה של כ-15 אלף שקל למ"ר כולל רכיב הקרקע והוצאות נלוות. *