Changyou משחקת במגרש של הגדולים: גייסה 120 מיליון דולר בנאסד"ק

שווי השוק של חברת משחקי הווידיאו המקוונים הסינית הוא כ-145 מיליון דולר ; עיקר הכנסותיה של החברה (94%) מגיע ממשחק הקשור לתחום האומנות שנקרא טיאן לונג-בה

בתקופה האחרונה לא מתרחשות הנפקות ראשוניות של חברות היי-טק בנאסד"ק. וודאי שלא חברות אינטרנט, ועל אחת כמה וכמה לא חברות זרות. בשבוע שעבר הצליחה Changyou.com הסינית, חברת משחקי הווידיאו המקוונים, להשלים הנפקה ראשונית במסגרתה גייסה 120 מיליון דולר - מחציתם באמצעות הצעת מכר של בעלת מניותיה, Sohu.com. מנייתה המריאה ביום המסחר הראשון ב-25% וביום שישי התממשה, כך ששווי השוק הוא כ-145 מיליון דולר.

Changyou מבייג'ין הנפיקה 7.5 מיליון מניות במחיר של 16 דולר. הזינוק במנייתה הוא די נדיר על רקע המצב בשוקי ההון בחודשים האחרונים: שוק ההנפקות קפוא וברבעון הראשון של 2009 בוצעה הנפקה ראשונית אחת בלבד, של יצרנית פורמולות לתינוקות בשם Mead Johnson Nutrition.

עיקר הכנסותיה של החברה הסינית (94%) מגיע ממשחק הקשור לתחום האומנות שנקרא טיאן לונג-בה. המשחק הושק במאי 2007 ובשנה שעברה החברה ייצרה הכנסות של 202 מיליון דולר שלוו ברווח נקי של 108 מיליון דולר.

Changyou הצליחה לחמם את הזירה עבור שתי חברות אחרות שמתכננות להנפיק החודש: Rosseta Stone, שמספקת תוכנות לשפות ו-Bridgepoint Education, שמגדירה עצמה כקולג' מקוון. שתי החברות, עדכן ה"וול סטריט ג'ורנל", ינפיקו בבורסת ניו יורק ולא בנאסד"ק.