איגוד תעשיית המוליכים למחצה: ירידה של 30% במכירת שבבים בפברואר

המכירות הסתכמו ב-14.2 מיליארד דולר ; "תעשיית השבבים עוברת את אחת התקופות הקשות בהיסטוריה שלה", אמר ג'ורג' סקאליס, נשיא SIA, והוסיף: "עדיין לא ברור אם הירידה במכירת הגיעה לשפל או לא, יש אינדיקציות ששיעור הירידה התמתן"

לא צריך להתאמץ בכדי להבין את הקשיים שאפלייד מטיריאלס נתקלת בהם. בסוף השבוע התפרסם דו"ח הארגון SAI - Semiconductor Industry Association, איגוד תעשיית המוליכים למחצה, לפיו חלה נפילה של כ-30% במכירות השבבים בחודש פברואר לעומת פברואר 2008, והן ירדו ל-14.2 מיליארד דולר.

הירידה בפברואר היא לא רק לעומת השנה הקודמת אלא גם לעומת החודש שעבר, בהיקף של כ-7% לעומת ינואר 2009.

"תעשיית השבבים עוברת את אחת התקופות הקשות בהיסטוריה שלה", אמר ג'ורג' סקאליס, נשיא SIA, שניסה גם למצוא נקודת אור בנתונים הקשים: "למרות שעדיין לא ברור אם הירידה במכירת הגיעה לשפל או לא, יש אינדיקציות ששיעור הירידה התמתן מאז הרבעון האחרון של 2008", אמר.

לירידה בביקושים הגיבו יצרניות השבבים בעולם בהפחתה משמעותית בייצור, וחלק מהחברות חתכו את היקפי הייצור שלהן ביותר מ-50% כדי להיפטר מהמלאים.

סקאליס הוסיף ש"שתי יצרניות השבבים הגדולות בעולם, אינטל ו-TSMC, דיווחו על שיפור קל בניצולת של קווי הייצור, למרות שעדיין מדובר ברמות ייצור שהן הרבה מתחת למה שהכרנו מהשנים הקודמות, בזמנים אחרים".