ירידה במפלס הפחד

מגמת העליה של מדדי וול סטריט אמורה להימשך. מדד הנאסד"ק ממשיך להתחזק בהשוואה ל-S&P500

המומנטום החיובי בבורסות ניו יורק נשמר ומגמת העליה צפויה להימשך. מזמן לא זכינו לכתוב משפט כזה ברציפות של כמה שבועות אבל נראה והגיע היום. ה-S&P500 פרץ את מבחן ההתנגדות ה"אחרון" שציינו ביחס אליו, עלה מעל 830 ונראה כי ניתן לקחת בחשבון את רמת ה-915 ואפשר וגם את רמת ה-990 כיעד אפשרי לעליה. לטווח הקצר תיבחן התנגדות ב-845. מהלך מעל 845 יחשב סימן שורי.

מדד ה-BP ומדד ה-VIX מאשרים את הסיכויים להמשך עליה.

מצבו השורי של ה-BP המחושב ה-S&P500 התחזק אבל עדיין עליו לעלות מעל 56 בשביל להימצא בדרגה הירוקה הגבוהה ביותר. ה-BP של הנאסד"ק נמצא במצב שורי מאוד, עדיין באזור נמוך יחסית, כך שיש למניות המדד עוד הרבה לאן לעלות.

מדד ה-VIX ירד קצת מתחת לרמת ה-40, רמתו הנמוכה בחודשים האחרונים. נראה שה-VIX ימשיך לרדת ואם כך יהיה, נקבל אינדיקציה על ירידה משמעותית במפלס הפחד ותינתן עוד סיבה להסתמכות של מגמת העלייה.

השורה התחתונה היא שמגמת העליה של מדדי ניו יורק אמורה להימשך. פקודת הגנה על פוזיציית רכש ממוקמת (לרבות בתיק קניון המניות) מתחת ל-795 (S&P500). נעלה אותה אל מתחת ל-830 אם נקבל עוד יום יומיים של מסחר מעל 830.

הנאסד"ק ממשיך להתחזק

הנאסד"ק ממשיך להתחזק ביחס ל-S&P500 ולאשר את התובנה העולה מה-BP שלו. האישורים השורים האחרונים שקבלנו ביחס לנאסד"ק הם התמיכה ב-1500והמהלך מעל 1580. הגנה על פוזיציית רכש ניתן למקם מתחת ל-1550, רמת התמיכה של הנאסד"ק לטווח הקצר. מבחן ההתנגדות הבא הוא באזור ה-1720.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .