יו"ר ועד העובדים ברבוע הכחול: "כשאנשים רואים מבצעים ברשתות הפרטיות, הם צריכים לחשוב גם על זכויות העובדים"

6,000 עובדי רבוע כחול יזכו לתוספת שכר של 4% ; המנכ"ל זאב וורמברנד: "אני משוכנע שזו ראייה לטווח ארוך, חשוב לנו שהעובדים יהיו מרוצים" ; תוספת השכר תינתן לעובדים עם ותק של שנתיים - כלומר רוב העובדים

בין כל גלי הפיטורים וקיצוצי השכר במשק, ישנם עובדים שזוכים לקצת נחת ערב חג הפסח: ההסתדרות חתמה אתמול (א') על הסכם עם הנהלת רשת רבוע כחול , לפיו 6,000 עובדי הרשת המועסקים במסגרת הסכם קיבוצי יזכו לתוספת שכר של 4%, שתוענק להם כבר במשכורת אפריל.

תוספת השכר תינתן רק למי שצברו ותק של שנתיים ברשת, אולם מדובר במרבית העובדים. בכל מקרה, עובדים חדשים יחסית יזכו גם הם לתוספת השכר ברגע שיצברו את הוותק המתאים. השכר הממוצע ברשת נמוך מ-5,000 שקל, כך שתוספת חודשית של כ-200 שקל נחשבת משמעותית, במיוחד בתקופה של מיתון. התוספות יינתנו לעובדים המועסקים בכל מותגי הרשת: מגה בול, מגה בעיר ושפע שוק.

יו"ר ועד העובדים, אייל אלי, ביקש להעביר בשיחה עם "גלובס" מסר לציבור הצרכנים: "כשאנשים רואים כל מיני מבצעים ופיתויים ברשתות שיווק פרטיות (כמו רמי לוי, חצי חינם ש.נ), הם צריכים לחשוב גם על זכויות העובדים במקום שבו הם עורכים קניות. הם צריכים לחשוב האם הקופאית מקבלת את כל הזכויות הסוציאליות והאם היא קיבלה מתנה לחג. השכר שלנו אולי לא בשמיים אבל אנחנו מקבלים קרן השתלמות בשנה הרביעית, קרן חיסכון ואפילו משכורת 13. זו עבודה קשה מאוד ומגיעה לעובדים כל אגורה".

יו"ר הוועד ביקש להחמיא גם לבעלים, דודי ויסמן: "היום בהרמת כוסית הוא סיפר לנו שבמפגשים עם אנשי עסקים כולם מספרים כמה הם פיטרו וכמה קיצצו, ושהוא דווקא שמח לתת. מאז שהוא הבעלים מילה שלו זה מילה, לא צריך הסכם".

המו"מ בין ההסתדרות להנהלת הרשת, בראשות זאב וורמברנד, החל מאז תחילת 2008, אז המשק נמצא עדיין בעיצומה של פריחה כלכלית, ועל רקע העובדה ששכר העובדים לא עודכן מזה תקופה ארוכה. גורמים בהנהלה הסבירו כי לא היה זה רציני עבור ארגון גדול, לסגת מהכוונה להעניק תוספות שכר אחרי מו"מ ממושך, למרות שהמשבר יכול היה לספק תירוץ טוב.

"אני משוכנע שזו ראייה לטווח ארוך", אמר היום ל"גלובס" זאב וורמברנד. "העובדים שלנו נמצאים במגע ישיר עם הלקוחות ולכן חשוב לנו שהם יהיו מרוצים. אני שמח שחתמנו על ההסכם לפני החג ואני בטוח שנקבל תמורה מלאה מהעובדים", הוסיף וורמברנד.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, אמר היום כי "מדובר בהסכם שניתן בהחלט להתגאות בו על רקע קיצוצי שכר ופיטורי עובדים במשק, כתוצאה מהמשבר הכלכלי". עם ההסכם חתמו מטעם ההסתדרות גם ראובן פרי, ראש חטיבת המסחר בהסתדרות המעו"ף, ואלי אייל, יו"ר ועד העובדים הארצי של רבוע כחול.