ירמי אולמרט: "ברגע שהתפתחה האפשרות שאחי יסיים את תפקידו, נדמה היה שכולם עומדים עם מטאטא וקלשון ומחכים"

אמר בראיון לגלי צה"ל: "שר הרווחה יצחק הרצוג מדבר בימים האחרונים ללא הרף, ומשום מה שכח לדבר בסוגיית העמותות של יו"ר מפלגתו ברק; מיהרו לסגור את התיק מפני שמי שהיה צריך לדבר לא עשה זאת"

ירמי אולמרט, אחיו של ראש הממשלה היוצא, מתח הבוקר (ב') ביקורת חריפה בראיון בלעדי לגלי צה"ל על ההתנהלות של חברים בקדימה ערב הדחתו של אהוד אולמרט: "אין לי ספק שבאותו רגע שהתפתחה האפשרות שהוא יסיים את תפקידו נדמה היה שכולם עומדים עם מטאטא וקלשון ומחכים ללכתו".

בנוסף, תוקף ירמי אולמרט גם את יושב-ראש העבודה, אהוד ברק, שנקט לדבריו בפוטש פוליטי. "שר הרווחה, יצחק הרצוג, מדבר בימים האחרונים ללא הרף ומשום מה שכח לדבר בסוגיית העמותות של יושב-ראש מפלגתו ברק. מיהרו לסגור את התיק מפני שמי שהיה צריך לדבר לא עשה זאת", אמר אולמרט.

אולמרט סקר בנוסף את דו"ח מבקר המדינה משנה שעברה, שהטיל לדבריו ביקורת על תפקוד שר התשתיות דאז בנימין בן-אליעזר. "מבקר המדינה התייחס בדו"ח שהתפרסם בשנה שעברה לסוגייה של חברת החשמל, קבלת עובדים ומינויים שונים, ומהר מאוד המערכת החליטה שאין כל כך מה להיכנס ולנבור בפרשייה. הדבר לא מפתיע נוכח העובדה ששר התשתיות היה בן-אליעזר".

ירמי תקף גם את שלום ירושלמי, כתב "מעריב" בניסיון מכוון לרדוף את אחיו. "בקיץ 1993, כשאהוד החליט להתמודד על ראשות עיריית ירושלים, ירושלמי, אחד הכתבים של עיתון "כל העיר" החל לרדוף אחריו והוא עושה זאת עד היום", כלשונו.

אולמרט סיכם והביע דעתו על השאיפה לשינוי שיטת הממשל בישראל. "התהליך שהשלטון בארץ עובר במשך 20 השנים האחרונות צריך להדאיג רבים. אם תשכיל ממשלת נתניהו ליישם את השינוי בכללי המערכת השלטונית אז דברים ישתפרו ויפעלו פה טוב יותר", לדבריו.