אלי יונס: "אם למפעל אין זכות קיום אחרי המשבר עדיף לסגור אותו היום"

מנכ"ל מזרחי טפחות, אלי יונס, בכנס שנתי של פורום ה-CFO: "נכנסנו למשבר בגלל כלכלות אחרות אך נכשלנו בו בגלל כשלים בניהול ובטיפול בו"

"המחשבה שעדיף שלא נעשה הרבה בנוגע למשבר, היא מחשבה פרועה וחסרת אחריות" - כך אמר היום מנכ"ל מזרחי טפחות , אלי יונס, בכנס שנתי של פורום ה-CFO, שנפתח אתמול בגלילות.

לדברי יונס, "נכנסנו למשבר בגלל כלכלות אחרות אך נכשלנו בו בגלל כשלים בניהול ובטיפול בו. אנו משק שבו 50% מהתוצר תלויים בשווקים אחרים. אם היינו פועלים נכון ובזמן, ואילולא היינו מייבאים קשיים למשק הישראלי - מצבנו היה טוב יותר. יש סיכוי טוב שארה"ב ואירופה יצאו מהמשבר מהמשבר, ואנו נישאר מאחור".

לדבריו, מאחר שמאפייני המשק הישראלי הם ייחודיים, המשבר לא פגע בכאן בצורה עמוקה, וניתן לטפל בו באופן נכון ו"לצאת ממנו יחסית בקלות".

יונס: "הכלכלה הישראלית היא קטנה וגמישה וניתן להקטין את עוצמת המשבר ואף להשפיע על פוטנציאל הצמיחה שלנו בשנים הקרובות. מה גרם למשבר? עיקרו של המשבר בשוק העולמי הוא באובדן האיזונים הנדרשים בניהול סיכונים".

לדברי יונס, אחת ההצלחות הגדולות של הממשלה הוא תהליך ההפרטה, ויש לחזור ולבנות את הסקטור הפרטי. לדבריו, עד כמה שזה נשמע נורא, "אם למפעל אין זכות קיום אחרי המשבר עדיף לסגור אותו היום. אותו דבר גם לגבי העובדים".

יונס אמר, כי רמת ההשקעה במוסדות טכנולוגיית ירדה באופן דרמטי, ודווקא בתקופת משבר יש מקום להשקיע בתחום זה. לדבריו, "הנושא הטכנולוגי הוא קטר הצמיחה של ישראל, ולא נרצה לראות עצמנו בעוד 3 שנים כשאיבדנו את הקטר הטכנולוגי".

עוד אמר, כי התכווצותו של השוק החוץ בנקאי, מהווה סיכון מרכזי להמשך קיומן של הפירמות, והנושא דורש טיפול תשתיתית ובסיסי. יונס: "אם יש שוק, אפשר לגייס כסף. באופון הזה יירד חלק מהסיכון של הפירמות. אנו צריכים להחזיר את שוק הפירמות לפעולה".