ליצמן: "אני מתכוון לזעזע את המערכת, להעלות את קרנו של משרד הבריאות ולשפר את השירות"

כך אמר ל"גלובס" ח"כ יעקב ליצמן, בהתבטאות ראשונה שלו מאז גל הביקורת שהחל לאחר שנודע כי ישמש בתפקיד סגן שר הבריאות במעמד של שר ; "אף פעם לא זלזלתי במשרד הבריאות"

"אני מתכוון לזעזע את המערכת, להעלות את קרנו של משרד הבריאות ולשפר את השירות לאזרח" - כך אמר היום (ב') ל"גלובס" ח"כ יעקב ליצמן, בהתבטאות ראשונה שלו מאז גל הביקורת שהחל לאחר שנודע כי ישמש בתפקיד סגן שר הבריאות במעמד של שר. "נכון שמפלגתי, יהדות התורה, העדיפה את משרד השיכון או את משרד הרווחה, אבל אף פעם לא זלזלתי במשרד הבריאות או במערכת הבריאות. בחוגים שלנו בכלל היו מעדיפים שלא ניקח אפילו תפקיד של סגן שר בגלל סיבות עקרוניות ולא מסיבות של יוקרה או כבוד", מסביר ליצמן.

האחרון הודף את הביקורת שנמתחה כנגד אי מינוי שר במשרה מלאה והבהיר כי "ראש הממשלה הטיל עליי את כל כובד האחריות וההחלטות ואני אהיה סגן שר עם כל הסמכויות של שר. עם כל הצניעות, אני חושב שלפעמים סגני שרים יודעים את המלאכה הרבה יותר טוב מהשרים עצמם ולא אנקוב בשמות השרים שעליהם אני מדבר".

ליצמן מציין כי הוא מאמין שמליאת הכנסת תאשר את המינוי שלו ומודיע כי מיד לאחר חג הפסח יחל במלאכה. "יש הרבה אנשים נפלאים במערכת הבריאות ויש גם הרבה שיפורים שצריך לעשות. אני אמנם התעסקתי רבות עם תחום הבריאות כיו"ר ועדת הכספים אבל כעת אצטרך ללמוד לעומק את המערכת ואגש לעבודה", הוא מבהיר.

בלשר: לא אמשוך העתירה

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר יורם בלשר, טוען בשיחה עם "גלובס" כי אין לו חצי דבר כנגד ליצמן, אולם הוא לא קונה את עניין "סגן השר עם סמכויות של שר". לדבריו, אין בכוונתו למשוך את העתירה לבג"ץ שהגיש על כך שלא מונה שר במשרה מלאה. יחד עם זאת, בלשר מציין בחיוב את השילוב של משה גפני מיהדות התורה כיו"ר ועדת הכספים יחד עם מינויו של ליצמן במשרד הבריאות. "אין ספק שהשילוב הזה יכול היה להביא את מערכת הבריאות לאופק חדש, אבל זה באמת יכול לקרות רק אם ליצמן ימונה לשר", מקווה בלשר.