מחיר החוזה העתידי על הנפט הגולמי ירד ב-2.8% ונקבע בכ-51 ד' לחבית

מאמצע פברואר זינק מחירו של הנפט בכ-40% כתוצאה מהעליות החדות שנרשמו בשוק המניות והקיצוץ שביצע ארגון אופ"ק בתפוקות ; עם זאת, נבלמו העליות בעקבות החולשה המתמשכת בביקוש העולמי לנפט והעלייה ברמות המלאי

מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה במאי ירד הערב בבורסת הסחורות של ניו יורק ב-2.8% ונקבע ב-51.05 דולר לחבית. הירידות התרחשו על רקע הירידות בשוק המניות בשל החשש למצבה של המערכת הבנקאית ועלייתו של הדולר כנגד המטבע האירופי.

מחירו של הנפט עוקב בצמידות אחר הנעשה בשוקי המניות בשבועות האחרונים, כאשר הסוחרים בתחום האנרגיה משתמשים במדדי המניות כקו המנחה לסנטימנט המשקיעים ביחס למצב הכלכלה.

מאמצע פברואר זינק מחירו של הנפט בכ-40% כתוצאה מהעליות החדות שנרשמו בשוק המניות והקיצוץ שביצע ארגון אופ"ק בתפוקות. עם זאת נבלמו העליות במחיר הנפט בעקבות החולשה המתמשכת בביקוש העולמי לנפט והעלייה ברמות המלאי.

בשבוע שעבר הגיעו רמות המלאי של הנפט הגולמי בארה"ב לשיא של 16 שנה, כך על פי סוכנות האנרגיה האמריקנית שפרסמה כמידי יום ד' את דו"ח המלאים.

הנפט הגולמי ירד ב-2.8% ונקבע ב-51.05 דולר לחבית. החוזים על הזהב למסירה באפריל ירדו ב-2.7% ונקבעו במחיר של 871.5 דולר לאונקייה בניו יורק.

בסקירה שהעביר בית ההשקעות גולדמן זאקס למשקיעיו, אשר הגיע לידיה של סוכנות רויטרס היום טענו האנליסטים כי הראלי במחיר הנפט יפסק בעתיד הקרוב וישוב רק במחצית השניה של 2009, זאת על רקע תנאים בסיסיים חלשים. העליות האחרונות במחיר הנפט תודלקו על רקע האופטימיות ביחס להתייצבות המערכת הפיננסית והתאוששות בצמיחה הכלכלית העולמית, אולם לעת עתה לא ניראה כי הראלי ימשך.

" אנו ממשיכים לצפות כי סביבת ביקושים יציבה יותר, אשר תקבל חיזוקים מהעלייה בביקושים מהתעשייה תתרחש במחצית השניה של 2009, ותעזור לדחוף את השוק הנפט למחסור מתמשך בהיצע מאוחר יותר השנה".