יצחק כהן מש"ס יקבל את אגף שוק ההון באוצר ורשות המסים; מקורבי שטייניץ: "כהן - אוצר במשרד האוצר"

בין היתר יפעל כהן ליישם תוכנית מקיפה לשיקום מס הכנסה וכן יפעל להעמקת הגבייה כאמצעי לבלימת הירידה בהכנסות המדינה

סגן שר האוצר, יצחק כהן (ש"ס), יקבל לידיו את אגף שוק ההון במשרד האוצר ואת האחריות על רשות המסים - כך נודע ל"גלובס". במסגרת חלוקת הסמכויות בין שר האוצר, יובל שטייניץ, לסגנו כהן, הוחלט כי כהן יקבל לידיו את האחריות על אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון ואת אגף המסים.

בין היתר יפעל כהן ליישם תוכנית מקיפה לשיקום מס הכנסה מבחינה ניהולית, מבחינה מוראלית ומבחינת כוח האדם החסר, וכן יפעל להעמקת הגבייה כאמצעי לבלימת הירידה בהכנסות המדינה, להקטנת הגירעון בשנים הקרובות.

בפגישה שקיים כהן עם שטייניץ ביקש ממנו שר האוצר להיכנס לעובי הקורה בכל הקשור לרשות המסים ולבדוק כיצד אפשר ליישם את הרפורמה במס ולהעלות את הכנסות המדינה ממסים. שטייניץ סבור כי חלק גדול מהירידה בגבייה נובע מהמשבר שנוצר בעקבות ההתרחשויות בשנים האחרונות ברשות ולכן לדבריו יש לפעול במהירות לשיקום הרשות.

"אוצר במשרד האוצר"

בתחום הביטוח, קרנות הפנסיה, קופות הגמל והפיקוח על שוק ההון נחשב סגן שר האוצר לבקיא ובעל ניסיון, שכן כהן, שכבר שימש בעבר כסגן שר האוצר בין השנים 2001-2003, לצדו של שר האוצר דאז סילבן שלום, היה אחראי גם אז על נושא זה. בשבוע שעבר נפגש כהן עם הממונה על הביטוח ועל שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, במסגרת זו הועלו כמה יוזמות מצדו של סגן השר שיידונו בהמשך.

בנוסף צפוי סגן השר לסייע בייצוג משרד האוצר בכנסת ובכלל. כבר אתמול השתתף כהן בפורום השולחן העגול יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטייניץ, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, והוא צפוי להשתתף גם בפורומים כלכליים נוספים לבקשת ראש הממשלה.

מלשכת סגן השר נמסר בתגובה כי "סגן השר יצחק כהן עובד בשיתוף פעולה מלא עם שר האוצר, יובל שטייניץ, ותחת מנהיגותו הכלכלית. סגן השר ימלא כל משימה שיטיל עליו השר".

בסביבתו של שטייניץ אמרו כי שר האוצר רוכש הערכה רבה לכהן ובשיחות סגורות הגדיר אותו כנבון ומנוסה, וכ"אוצר במשרד האוצר".