S&P מעלות הורידה דירוג החוב של דרך ארץ ל-"-AA" מ"AA" - בין היתר בשל היקפי התנועה הנמוכים מהצפוי בכביש 6

תחזית הדירוג - "שלילית" ; עם זאת - הביקוש הקשיח לכביש 6 ופתיחת כביש 431 הם גורמים שממתנים את הסיכונים בפרויקט כביש 6

חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה היום (ד') כי הורידה את דירוג החוב של חברת דרך ארץ, החברה הבת של אפריקה ישראל המפעילה את כביש 6 , ל-"-AA" מ"AA". תחזית הדירוג היא "שלילית".

לדברי האנליסטים, הורדת הדירוג משקפת את הערכתם לעלייה בסיכונים בפרויקט כביש 6, בין היתר בשל היקפי התנועה בכביש הנמוכים מהתחזית, שהיוו את הגורם המרכזי ליחסי כיסוי נמוכים יחסית לפרויקטים ברמת דירוג דומה; האי-וודאות לגבי השפעת המיתון על היקפי התנועה העתידיים, במיוחד לאור התרחיש הבסיסי הכולל צפי לזינוק בביקוש לכביש בשנים 2009-2010; וסיכון ללחץ תזרימי בתקופה הקרובה עקב ההשקעות המשמעותיות הנדרשות בהרחבות. הרחבות ושיקום עמוק) עתידיות.

מנגד, הם כותבים, קיימים גם גורמים הממתנים את סיכוני הפרויקט: תמיכה ממשלתית, בין היתר, בשל נחיצותו הגבוהה של הפרויקט למדינה, באמצעות מנגנון להבטחת הפדיון השנתי בהתאם להיקף התנועה החזוי על ידי המדינה והתאמת האגרה בהתאם להיקף התנועה בפועל; נתונים תפעוליים טובים במשך 5 שנות פעילות של הכביש; ביקוש קשיח יחסית לכביש; מחוללי תנועה חדשים בשנים 2009-2010 כגון פתיחת כביש רוחב חדש 431, פתיחת קטע 18 של הכביש בצפון וסיום ההרחבות במקטעים המרכזיים של הכביש.