מיזוג ענק ייצור את חברת הבנייה הגדולה בארה"ב: פולט רוכשת את סנטקס בתמורה ל-3.1 מיליארד דולר

העסקה משקפת לסנטקס שווי של 10.50 דולר למניה המגלם פרמיה של 38% ביחס למחיר הנעילה של המניה אמש ; החברות מעריכות כי בעקבות המיזוג יחסכו כ-350 מיליון דולר בשנה

חברת הבנייה האמריקנית פולט הומס תרכוש את המתחרה סנטקס תמורת 1.3 מיליארד דולר בעסקת החלפת מניות, מיזוג זה ייצור את חברת בניית הבתים הגדולה ביותר בארה"ב בארה"ב במונחי הכנסות. במסגרת העסקה, יועברו גם חובותיה של סנטקס בהיקף של 1.8 מיליארד דולר ע"י חברת פולט. כך ששוייה הכולל של העסקה עומד על כ-3.1 מיליארד דולר. על רקע הרכישה מזנקת מניית חברת סנטקס ב-22% ומובילה את העליות בוול סטריט.

העסקה צפויה לעזור לשתי החברות להתגבר יחדיו על המשבר החמור ביותר שוק הדיור האמריקאי מאז שנות ה-30'. הרכישה של סנטקס תבוצע כולה בהחלפת מניות, כאשר היחס בעיסקה יעמוד על 0.975 מניות של החברה הממזוגת שיוענקו למחזיקי מניות סנטקס בתמורה לכל מניה שבהחזקתם. העסקה כבר זכתה לאישור הדירקטוריונים של שתי החברות. בעלי המניות של פולט יחזיקו לאחר ביצוע החלפת המניות כ-68% מהבעלות בחברה הממוזגת ובעלי המניות של סנטקס יהיו בעלים של כ-32% מהון החברה הממוזגת.

העסקה משקפת לסנטקס שווי של 10.50 דולר למניה המגלם פרמיה של 38% ביחס למחיר הנעילה של המניה אתמול.

החברות מעריכות כי בעקבות המיזוג ביניהן יחסכו כ-350 מיליון דולר, הכוללים כ-250 מיליון דולר חסכון כתוצאה מקיצוץ בעלויות עודפות ובכוח אדם, וכן צפוי חיסכון של כ-100 מיליון דולר בגין הוצאות על עלויות החוב.

מנכ"ל פולט, ריצ'רד דוגאס, אמר בראיון לרשת "בלומברג": "יחד ישרדו שתי החברות בצורה טובה יותר את המשבר הכלכלי, במהלכו נפלו מכירות הבתים החדשים בארה"ב ב-75% מהשיא". והוסיף: "הזינוק המפתיע במכירות הבתים בארה"ב בחודש פברואר עשוי להעיד על התייצבות קרובה בשוק הדיור". "אין בידינו כדור בדולח, אבל אנחנו נוקטים בגישה של אופטימיות זהירה. המיזוג בין פולט לסנטקס יאפשר לנו לחזור לרווחיות מוקדם יותר מכפי שהייתה מצליחה כל חברה בנפרד".

** חג שמח**