הדירוג של וורן באפט מתרחק ממושלם: מוד'יס הורידה את דירוג האשראי של ברקשייר האת'אווי ל-"Aa2"

מדובר בהפחתה של 2 דרגות, לעומת הורדת דרגה אחת בפיץ' ותחזית שלילית ב-S&P ; בסוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מציינים את הירידה בשווי האחזקות של חברות הביטוח בקבוצה והפגיעה בפעילות הריאלית

הדירוג של המשקיע האגדי האמריקני, וורן באפט, ממשיך להתרחק ממושלם, או כפי שנהוג לציינו בעולם דירוגי כושר הפירעון - "AAA": מוד'יס הצטרפה לפיץ' - והורידה את דירוג האשראי של חברת האחזקות שבשליטתו, ברקשייר האת'אווי , ל-"Aa2". מדובר בהפחתה של שתי דרגות, לעומת הורדה של דרגה אחת בסוכנות המקבילה פיץ' ותחזית שלילית בסטנדרד אנד פור'ס (S&P).

בסוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מציינים כי המיתון שחק את חוזקה הפיננסי של החברה. ליתר דיוק, מציינים שם את הירידה בשווי האחזקות של חברות הביטוח בקבוצה (אשר הביאה גם לירידה בדירוג כושר הפירעון שלהן, אל מתחת ל-"Aa2") והפגיעה בפעילות הריאלית של הקבוצה, כתוצאה מהמיתון. בין חברות הביטוח ניתן למנות את National Indemnity ("השיפוי הלאומי", בתרגום חופשי) ואת גייקו.

"לחצים יוצאי דופן של השוק הפחיתו את 'כרית העודפים' (כספי העתודות, א"ו) הזמינה אצל National Indemnity ושל הפעילויות האחרות שנפגעו ואשר תומכות בצרכי המימון של החברה האם", כתב האנליסט ברוס בלנטין בהודעת הדירוג. דירוגה של National Indemnity נחתך בשלוש דרגות, ל-"Aa1". לדברי סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, גם רווחיה של ובסיס ההון של ברקשייר האת'אווי פגיעים - בגלל התנודתיות בערך תיק הנגזרים שלה. הדירוג של גייקו נחתך מרמה זו ("Aa1") ל-"Aa3".

ברקשייר מחזיקה בקצת יותר מחמישית ממניות סוכנות הדירוג. נזכיר, כי בסוף 2008 דיווחה קבוצת הביטוח הישראלית הראל , שבשליטת משפחת המבורגר, על השקת שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם חברת ביטוח המשנה National Indemnity; במסגרתו הודיעה כי תעביר לה 20% מעסקיה בשייר - הכנסות החברה מפרמיות ודמים בביטוח לאחר ניכוי העברות פרמיות לחברות ביטוח משנה - בכל ענפי הביטוח הכללי, כולל חבויות. ההסכם - עד סוף 2010 - מתייחס לכל עסקי הביטוח הכללי של הקבוצה בהראל חברה לביטוח, ביוון ובעסקים העתידיים בטורקיה, וזאת לגבי עסקים שיירשמו החל מ-1 בינואר 2009.

ברקשאייר האתוואי Aברקשאייר האתוואי A