ראש ממשלת יפן עשוי להודיע על חבילת תמרוץ נוספת בהיקף 154 מיליארד דולר

המפלגה הליברלית-דמוקרטית השלטת אישרה את החבילה, ותציע לממשלה להוציא כ-3% מהתמ"ג של המדינה. כך לפי מסמך שהגיע לידי סוכנות "בלומברג"

ראש ממשלת יפן, טארו אסו, עשוי לחשוף חבילת חילוץ חדשה, בהיקף 15.4 טריליון ין (154 מיליארד דולר), במטרה להחיות את הכלכלה היפנית, שמאיימת ליפול למיתון החריף ביותר מאז מלחה"ע ה-2.

המפלגה הליברלית-דמוקרטית השלטת אישרה את החבילה, ותציע לממשלה להוציא כ-3% מהתמ"ג של המדינה. כך לפי מסמך שהגיע לידי סוכנות "בלומברג".

המדובר בחבילת החילוץ הרביעית ביפן בתוך 8 חודשים והשלישית של אסו. את יכולתה של הממשלה היפנית להחיות את כלכלת המדינה מגביל החוב שלה, שכבר כיום הוא הגדול ביותר בעולם וצפוי להעפיל בשנה הבאה ל-197% מהתמ"ג שלה. כך לפי ה-OECD.

לפי המסמך, שהושג ע"י גורם במפלגה, 1 טריליון ין מההון יגיע מרזרבות ומחשבונות מיוחדים. הית יגיע נראה ממכירת אג"ח. לפי ההצעה, כ-3 טריליון ין יושקעו בצעדים התומכים בשוק התעסוקה, כ-2 טריליון ין יושקעו בחינוך וטיפול בילדים ו-2.6 טריליון ין יושקעו בכבישים ושדות תעופה.

כמו כן, הממשלה תעלה את ערך המתנות הניתנות לניכוי מס ל-6.2 מיליון ין מ-1.1 מיליון בתנאי שהכסף ישמש לרכישת או שיפוץ בתים. הצעד נועד להסיט כספים מנכסים פיננסיים בהיקף 1.4 טריליון ין המוחזקים בעיקר על-ידי המבוגרים יותר ביפן.