טבע הגישה ל-FDA בקשה לאישור מקוצר לייצור ושיווק גרסה גנרית לתרופה לטיפול ב-HIV

בנפרד מכך, נשיא טבע צפון אמריקה אמר כי טבע מתכננת רכישות נוספות בהקדם ; האנליסט קווין קדרה מ-Gabelli & Co: "איננו מצפה לעסקת רכש גדולה בטרם תעכל טבע את רכישת באר, מה שיכול לקחת כשנתיים"

"הרכישות של אייווקס ובאר היו חשובות במיוחד עבורנו, משום שהן נתנו לנו בסיס איתן לזנק ממנו קדימה", אמר וויליאם מארת', נשיא טבע צפון-אמריקה. כעת, הוא אומר, ההנהלה מעוניינת לבצע רכישות נוספות. כך לפי ידיעה ב-Investor's Business Daily.

לדבריו, הכלכלה המקרטעת מייצרת הזדמנות לעסקאות טובות. "במצבו הנוכחי של השוק, אנו מעוניינים לבצע רכישה נוספת בהקדם". עם המועמדות לרכישה נמנות חברות המבקשות למכור קווי מוצרים, או זכיונות.

האנליסט קווין קדרה מ-Gabelli & Co אינו מצפה לעסקת רכש גדולה בטרם תעכל טבע את רכישת באר, מה שיכול לקחת כשנתיים. עם זאת, הוא אומר, ייתכן שנהיה עדים לעסקאות קטנות.

רכישת באר סייעה לטבע להתרחב ולגוון במספר חזיתות, אמר מארת'. בעת הרכישה, באר שיווקה בארה"ב יותר מ-120 מוצרים גנריים ומוצרים בעלי זכות קניין, כמו גם 1,025 מחוץ לארה"ב. החברה פעלה ביותר מ-30 מדינות. הרכישה בנתה את עסקי הגנריקה של טבע בארה"ב והרחיבה את דריסת הרגל שלה ברחבי העולם, בעיקר במזרח אירופה.

לטבע צנרת עשירה. מארת' אמר כי היא הגישה לרשות המזון והתרופות האמריקנית 201 בקשות לתרופות גנריות חדשות (ANDA), והוסיף כי היא צפויה להשיק השנה לפחות 25 מוצרים.

בתוך כך, חברת Gilead Sciences הודיעה כי טבע הגישה ל-FDA בקשת ANDA לייצר ולשווק גרסה גנרית לתרופת ה-Atripla לטיפול ב-HIV, שנמכרת כיום בארה"ב דרך מיזם משותף של גילעד ובריסטול-מיירס סקוויב .

לגילעד 45 ימים מיום קבלת ההודעה כדי להגיש תביעת הפרת פטנט נגד טבע. תביעה שכזו תמנע מה-FDA לאשר את הבקשה של טבע ל-30 חודשים, או עד להחלטת בית המשפט.