אומדן ראשוני של שברון: הרווחים ברבעון הראשון יהיו נמוכים משמעותית ביחס לרבעון הרביעי של 2008 וכן לעומת אשתקד

לדברי ענקית האנרגיה: התוצאות הגרועות הושפעו בעיקר ממחירי הנפט הנמוכים שנרשמו בתקופה ; צופה כי מרווח הזיקוק ייפול משמעותית בהשוואה לשתי התקופות ; את הדו"ח המלא לרבעון הראשון תפרסם החברה ב-1 במאי

ענקית האנרגיה, שברון , סיפקה היום (ה') לאחר סיום המסחר בוול סטריט, נתונים ראשוניים לגבי תוצאותיה לרבעון הפיסקלי הראשון של 2009.

לדברי החברה, הרווחים ברבעון הראשון צפויים להיות נמוכים בצורה משמעותית לעומת הרבעון הרביעי של 2008 וכן לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה צופה גם כי מרווח הזיקוק ייפול משמעותית ברבעון הראשון, בהשוואה לשתי התקופות הנ"ל. החברה מסבירה, כי התוצאות הגרועות הושפעו בעיקר ממחירי הנפט הנמוכים שנרשמו בתקופה.

הנתונים הראשוניים מתבססים על החודשיים הראשונים של 2009, וכוללים אומדן משקף של החברה, ע"פ ביצועי הענף, וע"פ הפעילות התפעולית השוטפת בתקופה בארה"ב ומחוצה לה. את הדו"ח המלא לרבעון הראשון תפרסם החברה ב-1 במאי.

החברה חילקה את הנתונים לשתי קבוצות. האחת - גורמים שישפיעו באופן חיובי על תוצאות הרבעון. והשנייה - הנתונים שישפיעו לרעה על הביצועים של ענקית האנרגיה.

גורמי השפעה חיוביים

תפוקת הנפט של שברון בארה"ב במהלך החודשיים הראשונים של 2009 השתפרה ב-41 אלף חביות נפט ביום - בעיקר הודות לשיפור בייצור במפרץ מקסיקו. תפוקת הנפט הבינלאומית השתפרה ב-64 אלף חביות ביום. עלות ההפקה בארה"ב ירדה בתקופה ב-18 דולר לחבית ל-33.37 דולר, והעלות ההפקה הבינלאומית ירדה ב-9 דולר ל-37.78 דולר.

נתוני השפעה שליליים

עבור כל הרבעון הראשון, שולי הרווחיות של החברה מזיקוק נפט בארה"ב צפויים להתכווץ, זאת בגלל הירידה במרווח הזיקוק של הנפט במפרץ מקסיקו לעומת הרבעון הרביעי. גם מחוץ לארה"ב, מרווח הזיקוק הצטמצם ביחס לרבעון הרביעי. גם מבחינה שיווקית חלה ירידה בשני האזורים.

התוצאות של הרבעון הרביעי התבססו על מחירי נפט גבוהים יותר, ולפיכך החברה צופה כי ברבעון הראשון הן יושפעו לרעה. במהלך החודשיים הראשונים של הרבעון הראשון, החברה מעריכה כי כמות חביות הנפט שזיקקה לא השתנתה ונותרה על 931 אלף חביות.

לסיכום, החברה צופה כי ברבעון הראשון תרשום חיובים הקשורים לפעילויות שוטפות ואחרות בהיקף של 250-350 מיליון דולר.