ראש ממשלת תאילנד הכריז על מצב חירום במדינה; חיילים מפטרלים בבנגקוק בנסיון למנוע התפרעויות

(עדכונים שוטפים) זאת לאחר שמפגינים חסמו מספר צמתים חשובים, לפחות מסילת רכבת אחת, והשתלטו על אוטובוסים ושני רכבים ממוגנים ; ראש ממשלת תאילנד איים "בצעדים נוקשים" כלפי המפגינים

ראש ממשלת תאילנד, אביסיט וג'אגיווה, הכריז על מצב חירום במדינה, יום לאחר שהפגנת ענק הביאה לביטולה של ועידת פסגה של מנהיגי מדינות אסיה. מפגינים תקפו מכונית שחשבו, בטעות, כי הובילה את ראש הממשלה.

המפגינים חסמו מספר צמתים חשובים, לפחות מסילת רכבת אחת, והשתלטו על אוטובוסים ושני רכבים ממוגנים. ראש ממשלת תאילנד איים "בצעדים נוקשים" כלפי המפגינים במטרה לעצור את ההתפרעויות.

ראש ממשלת תאילנד הכריז על מצב חירום לאחר שמאות מפגינים הסתערו על משרד הפנים. על פי דיווחים מהבי.בי.סי, אביסיט וג'אגיווה נמלט מהאיזור במכונית. חיילים ירו יריות אזהרה לעבר המפגינים אך לא מנעו מהם להיכנס למתחם.

מנהיג המפגינים, אריסמאן פונגרואנגרונג נעצר היום (א') על ידי משטרת תאילנד וראש הממשלה אמר כי בכוונתו להעמיד אותו לדין.

אתמול (שבת) בוטלה ועידת פסגה של מנהיגי אסיה בעיר פאטיה שבתאילנד בעקבות התפרעות של מפגינים המתנגדים לממשל שהשתלטו על המתחם שבו היתה אמורה להיערך הפסגה. כמחצית מהמנהיגים האסיאתיים שהשתתפו בוועידה פונו במסוקים לבסיס צבאי סמוך.

הכישלון של הפסגה גרם למבוכה עצומה לראש הממשלה התאילנדי שנבחר לאחר שמנהיגי האופוזיציה טענו כנגדו כי הבחירות שנבחר בהן היו בחירות ידועות מראש אשר הצבא התערב בהן בכדי לקבוע את התוצאה הרצויה לו.

אירועי סוף השבוע בתאילנד מעלים את השאלה, עד כמה צריך שלטון להיות סובלני כלפי המפגינים נגדו. ב-15 החודשים התחלפו בתאילנד 4 ראשי ממשלה שלא הצליחו עד עתה לפתור את המחלוקת בין הצדדים במלוכה, המצדדים בצבא, אלה שתומכים בראשי הקבילה העסקית במדינה והרוב הכפרי שתומך בראש הממשלה הגולה שהואשם בפלילים - טקסין שינוואטרה שתומכיו היו אלה שפוצצו את הפסגה.