נחשף רשמית: ג'יפ גראנד צ'ירוקי החדש

הרכב גדול ומרווח יותר ומציע לראשונה אופציה למתלי אוויר מתרוממים ; הרכב אינו "מתיחת פנים" אלא כלי חדש לגמרי, שניצב על שלדה בעלת קשיחות מבנית גבוה משמעותית לעומת הדגם הנוכחי

קרייזלר נלחמת על קיומה אבל זה לא מפריע לה להשיק דגמים חדשים בקצב מרשים והחשוב שבהם הוא הדור החדש של הגראנד-צ'ירוקי, שנחשף היום לקראת תערוכת ניו-יורק.

הרכב אינו "מתיחת פנים" אלא כלי חדש לגמרי, שניצב על שלדה בעלת קשיחות מבנית גבוה משמעותית לעומת הדגם הנוכחי, עם תוספת של כ-10 ס"מ לבסיס הגלגלים והרבה יותר מקום לנוסעים ולמטען. העיצוב נראה נקי יותר עם זנב, שמזכיר את ה-X5 של ב.מ.וו ועיצוב יותר רך שנראה יותר "מותך" מאשר הדגם הנוכחי בעל הזוויות החדות.

קרייזלר שדרגה גם את יכולות השטח של הרכב ואת המערכות, שמסייעות לנהג למצות את היכולות הללו. כך, למשל, מגיע הכלי עם אופציה (סטנדרט בגרסאות היקרות) למערכת מתלי אוויר מתרוממים, שיכולים להגדיל את מרווח הגחון עד כ-28 ס"מ לצורך מעבר על בולדרים. בנוסף כוללים כל הדגמים בורר סיבובי נוסח לנדרובר, שמאפשר בסיבוב אחד לבחור בין קומבינציות מתלים, בלימה והיגוי, שמתוכנתות מראש למצבי עבירות שונים.

ג'יפ גראנד צ'ירוקי

גם באגף ההנעה יש חידושים. אלה כוללים מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר, שהספקו עומד על 280 כ"ס (260 כ"ס עד כה), ומנוע V8 "המי", שמייצר בגרסה הנוכחית 360 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבה האוטומטית הקיימת עם 5 מהירויות. הרכב יצא לשוק האמריקני לקראת סוף השנה ואם להסתמך על הפופולאריות של הכלי בייבוא האישי, אנו צפויים לראות אותו גם בישראל תוך זמן לא רב.

ג'יפ גראנד צ'ירוקי