חבילת התמריצים של יפן הנאמדת ב-153 מיליארד דולר מאיימת על עתידה של הכלכלה היפנית

[למדור שוקי עולם] כך מעריכים בקרדיט סוויס ; חבילת התמריצים החדשה,השווה ל-3% מהתמ"ג תגדיל את החוב הלאומי של יפן, שעל פי ה-OECD, יזנק בשנה הבאה ל-197% מהתמ"ג

חבילת התמריצים חסרת התקדים של יפן, הנאמדת ב-15.4 טריליון ין (153 מיליארד דולר) עשויה להביא להתאוששות הכלכלה בטווח הקצר, אך המחיר עלול להיות פגיעה משמעותית בצמיחה לטווח ארוך. כך מעריכים כלכלנים מקרדיט סוויס.

ראש ממשלת יפן, טארו אסו, שחשף את תוכנית החילוץ הענקית אתמול (שבת), מקווה שהיא תביא ליצירת מקומות עבודה חדשים במהלך המיתון הקשה ביותר במדינה מאז 1945.

חבילת התמריצים, השווה ל-3% מהתמ"ג של יפן, תגדיל את החוב הלאומי של הכלכלה השניה בגודלה בעולם, שעל פי ה-OECD, יזנק בשנה הבאה ל-197% מהתמ"ג.

"קרוב לוודאי שחבילת התמריצים תמנע את קריסתה של הכלכלה היפנית בטווח הקצר, אך היא תשאיר אותה עם חוב ענקי בטווח הארוך", אמר הירומישי שירקאווה, כלכלן בכיר בקרדיט סוויס בטוקיו.

"אין שום דבר בחבילת התמריצים שעשוי להבטיח התאוששות כלכלית ארוכת טווח", הוסף האנליסט.

"התוכנית איננה מטפלת בחוב הלאומי של יפן, היא לא מחזקת את אמון האוכלוסיה המזדקנת בתוכניות הפנסיה, או מעודדת את אזרחי יפן להשקיע את 1,400 טריליון הין שבידם בנכסים פיננסים", אמר קירבי דאלי, אנליסט בניו אדג' גרופ בהונג קונג.