הלחץ של הבנקים על אזורים גדל: נדרשת לקבל אישור לכל פעולה בנכסיה

החברה שבשליטת בוימלגרין לא תוכל לחלק דיבידנד, לשלם דמי ניהול או לבצע עסקאות עם בעלי עניין ללא אישור הבנק בכתב ; חברת הנדל"ן אינה עומדת בקובננטס שנקבעו במסגרת הלוואות שנטלה

הפחתת השווי של חברת הבת לגנא הולדינגס בתוצאות לסיכום 2008 שחקה את ההון העצמי של אזורים והביאה לחריגה מאמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהתאם לאשראי שנטלה משני בנקים בישראל. היום הודיעה חברת הנדל"ן, שבשליטת שעיה בוימלגרין, על שורה של התחייבויות שנאלצה לחתום עליהם במטרה להמשיך לקבל אשראי מאחד הבנקים המלווים.

אזורים נדרשת לקבל את הסכמת הבנק מראש לביצוע פעולות בנכסיה. התחייבה לא לחלק דיבידנד ולא לשלם דמי ניהול (למעט ביחס לדמי הניהול המשולמים לבעל השליטה בחברה על פי הסכם שירותי הניהול מחודש נובמבר 2006), ללא הסכמת הבנק מראש ובכתב ולא לבצע עסקאות עם בעלי עניין, ללא הסכמת הבנק מראש ובכתב.

בשבוע שעבר הודיעה S&P מעלות על השארת האג"ח של חברת אזורים ברשימת מעקב עם השלכות שליליות. זאת בהמשך להפחתת הדירוג בחודש שעבר ל-BBB פלוס על רקע פרסום התוצאות ל-2008. לאזורים התחייבויות של 550 מיליון שקל כלפי שני הבנקים ויחס החוב הגיע ל-86% לעומת יחס חוב מירבי של 80% כפי שהתחייבה.

אזורים סיימה את השנה החולפת בהפסד כבד של 412.5 מיליון שקל. סך ההתחייבויות של החברה במאוחד (כולל החברות הבנות) עומד על 6.7 מיליארד שקל וקשה לראות כיצד כל החברות בקבוצה תעמודנה בהתחייבויות בזמן. מהמשקולת של לגנא החברה מתכוונת להיפטר והדירקטוריון כבר החליט שלא לתמוך יותר בלגנא אזורים לא לתזרים הון לצורך הבראת החברה או החזר חובותיה.

החברה ציינה במסגרת הדוחות הכספיים כי אם תידרש לפירעון החוב הבנקאי סולו באופן מיידי, לא צפויים להיות בידיה די אמצעים לפרוע התחייבות זו.