שר האוצר של בריטניה, אליסטיר דרלינג: הממשלה תעניק 2,000 ליש"ט למי שיחליף מכונית ישנה בחדשה

[למדור שוקי עולם] אגודת יצרני וסוחרי הרכב של בריטניה (SMMT) עשתה מאמצים רבים בחודשים האחרונים לקידום התוכנית ; בגרמניה הוענקו 2,500 אירו במסגרת תוכנית דומה, שחוללה מהפך במכירות הרכב הצונחות

שר האוצר של בריטניה, אליסטר דרלינג, עומד להכריז בקרוב על תוכנית לעידוד הצרכנים להחליף מכוניות ישנות בחדשות. התוכנית היא חלק מהצעת התקציב החדשה, שתוכרז ב-22 באפריל.

תעשיית הרכב, שנפגעה קשות מהמשבר ושתפוקתה צפויה לרשום ירידה חדה, לחצה על הממשלה לאמץ את התוכנית. בתעשיית הרכב טוענים כי אלפי עובדים עלולים להיות מפוטרים אם לא תנקוט הממשלה צעד כלשהו להמריץ את המכירות.

משרד האוצר ומשרד המסחר מגבשים כעת את פרטיה הסופיים של התוכנית, שבמסגרתה יוענקו 2,000 ליש"ט לאנשים שיבקשו להחליף מכונית שגילה עולה על תשע שנים במכונית חדשה או כמעט חדשה. בממשלת בריטניה התרשמו מהשפעתן של תוכניות כאלה במדינות אחרות.

בגרמניה הוענקו 2,500 אירו במסגרת תוכנית דומה, שחוללה מהפך במכירות הרכב הצונחות. בחודש שעבר נרשמה עלייה של 40% לעומת אשתקד ברישום כלי רכב חדשים בגרמניה. בבריטניה, לעומת זאת, נרשמה ירידה של יותר מ-30% ברישום כלי רכב חדשים.

תעשיית הרכב הבריטית עומדת לקבל סיוע בטווח הבינוני, כולל הלוואות מבנק הפיתוח האירופי (EIB), אך בממשלה עדיין מעריכים כי התעשייה זקוקה לעזרה נוספת בטווח הקצר כדי להיחלץ מהשפל שאליו נקלעה.

אגודת יצרני וסוחרי הרכב של בריטניה (SMMT) עשתה מאמצים רבים בחודשים האחרונים לקידום התוכנית, ומתחה ביקורת על הממשלה, שלטענתה "גוררת רגליים" בהשוואה לממשלות אחרות.