ראש ממשלת סין אופטימי: "רכיבים מסויימים בכלכלה הריאלית מצביעים על התאוששות הדרגתית"

[למדור שוקי עולם] וון ג'יבאו לא חשף פרטים באשר לנתוני התמ"ג של הרבעון הראשון שצפויים להתפרסם בימים הקרובים ; קיפאון האשראי לא הגיע לסין

ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו אמר היום (א') כי ניתן להבחין בשינויים חיובייים במצבה הכלכלי של סין, כשהוא מסתמך על הגידול בהיקף ההלוואות וביישום המהיר של חבילת התמריצים. יחד עם זאת, וון קרא להגברת המאמצים לבלימת המשבר הפיננסי העולמי, שפוגע קשות ביצוא של הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

"ניתן להבחין בשינויים חיוביים במצבה של הכלכלה במהלך הרבעון הראשון של השנה" אמר ראש ממשלת סין, כשהוא משבח את תוכנית התמריצים הענקית של בייג'ין ומסביר כי רכיבים מסויימים בכלכלה הריאלית מצביעים על התאוששות הדרגתית. וון ג'יבאו לא חשף פרטים באשר לנתוני התמ"ג של הרבעון הראשון שצפויים להתפרסם בימים הקרובים.

תוכנית התמריצים של הממשל הסיני שהיקפה נאמד כ-586 מיליון דולר החלה לשאת פרי כשנרשמה בחודשיים האחרונים עלייה של 26.5% בהשקעה בנכסים באזורים העירוניים של סין.

היקף ההלוואות החדשות הניתנות בסין זינק השנה ביותר מפי 6 והסתכם בכ-277 מיליארד דולר. נתון המצביע על המשך הצמיחה המהירה בכלכלה השלישית בגודלה בעולם. ככלל, הספקת הכסף בסין גדלה בשנה האחרונה ב-25.5%, כך דיווח בסוף השבוע הבנק המרכזי של סין (PBOC). קצב הגידול בהיקף הספקת הכסך בסין הוא הגדול ביותר מאז שהחל להימדד בשנת 1998.

הזינוק במתן האשראי בסין בא בניגוד למגמה העולמית שבה בנקים מיפן עד שווייץ עושים ככל יכולתם להפשיר את קיפאון האשראי.

מועצת החשמל הסינית (China Electricity Council) פרסמה, באמצע פברואר האחרון, הערכות לפיהן תעמוד ההשקעה בסקטור האנרגיה על 650 מיליארד יואן (95 מיליארד דולר) שכמחציתם (46%) יופנו לייצור כח והיתר (54%) לבניית ושדרוג רשת החשמל. המשאבים המופנים לתחום האנרגיה החלופית צפויים לתפוס מקום גובר והולך בשנים הקרובות.