סוף עונת השפעת של נאסווקס? תוצאות בעייתיות בניסוי קליני

הניסוי, שנערך באוכלוסיית קשישים בחיסון שניתן בזריקה ובאוכלוסיית צעירים בחיסון שניתן בשאיפה, לא הראה יעילות משופרת לחיסון של החברה על-פני זה הקיים בשוק

תוצאות לא מוצלחות לחברת Nasvax הבורסאית, הפועלת בתחום החיסונים, בניסוי קליני מוקדם (שלב I/IIa) שביצעה במוצר המתקדם ביותר שלה - חיסון משופר לשפעת. זאת, למרות שהמוצר השיג תוצאות טובות בעבר. המניה איבדה 36% במסחר היום בתל אביב.

הניסוי, שנערך באוכלוסיית קשישים בחיסון שניתן בזריקה ובאוכלוסיית צעירים בחיסון שניתן בשאיפה, לא הראה יעילות משופרת לחיסון של החברה על-פני זה הקיים בשוק.

החברה מסרה כי בניסוי הנוכחי היא השתמשה באצווה (סדרת ייצור) חדשה של החומר הפעיל, וייתכן כי הבדל מסוים בין האצוות גרם להבדלים בתוצאות. כמו-כן, החברה העלתה את האפשרות כי המדגם היה קטן מכדי שיושגו בו תוצאות בעלות משמעות.

למרות התוצאות הבעייתיות, מתכננת החברה להמשיך להיערך לניסוי גדול יותר (שלב IIB) באותו המוצר, שאמור להתחיל במהלך החודשים הקרובים.

לחברה עוד מספר מוצרים בצנרת, ביניהם חיסונים נוספים אותם ניתן לשפר באמצעות אותו חומר מייעל (Adjuvant), הפועל בחיסון לשפעת וכן מוצרים שלא קשורים בחומר זה, כמו חיסון נגד אלצהיימר וחיסון נגד חיידק הסטרפטוקוקוס פנאומוניה.

לדברי מנכ"ל החברה, ארז חיימוביץ', המוצרים הנוספים נמצאים בשלב מוקדם. לכן, החברה מעדיפה עדיין לקחת את הסיכון ולהשקיע בניסוי שלב IIB שעולה כחצי מיליון דולר, שתוצאה טובה בו עשויה לתרום משמעותית לערך החברה, שנסחרת היום לפי שווי של 40.7 מיליון שקל.