ביהמ"ש מינה כונס נכסים לחברת היהלומים פליסטל שבבעלות פיליפ סטלמן

זאת לבקשת בנק אגוד, שטען כי החברה לא פרעה את חובה כלפיו בסך 11 מיליון דולר

לבקשת בנק אגוד , מינה בית המשפט המחוזי בתל-אביב במעמד צד אחד את עו"ד רונן מטרי לתפקיד כונס נכסים זמני לחברת פילסטל יהלומים, שעסקה בייצור ושיווק יהלומים.

בעלי המניות של החברה הם חברה זרה בשם סילמאן אינטרנשיונל גרופ (82.2%) ופיליפ סטלמן, שערב יחד עם אחרים לחובות החברה לבנק ללא הגבלה בסכום. מנהלי החברה הם פיליפ ומוריס סטלמן.

בפנייתו לבית המשפט טען הבנק כי במהלך השנים העמיד לחברה אשראים או הלוואות, ונצברו בחשבונה יתרות חובה של למעלה מ-11 מיליון דולר. לדבריו, החברה לא פרעה את חובה ואף לא הגדילה את הביטחונות שבידיו ובנסיבות אלה הוא נאלץ להודיע לחברה על העמדת החוב לפירעון מיידי עד ל-15 באפריל.

לטענת הבנק, החברה נתונה בקשיים כלכליים חמורים ואין באפשרותה לשלם משכורות לעובדיה, וקיים חשש כבד כי היא בהליכים של הפסקת פעילותה. הבנק מציין כי הגיע אליו מידע, בין יתר מהחברה עצמה, המעורר חשד כבד כי החברה ונושיה הרגילים יפעלו להבריח את נכסיה מפניו. לדבריו, קיים חשש כי נכסי החברה יחולקו מיידית בין נושיה בבורסת היהלומים, חשש המחייב שמירה על משרדי החברה ומניעה של פתיחת כספת החברה, בה מצויים יהלומים ומזומנים.

הבנק מסר עוד לבית המשפט כי בשל החזרת צ'ק של החברה על-ידי בנק אחר, אסרה בורסת היהלומים את כניסתם של מנהלי החברה למשרדיה וצפויים להיערך הליכים פנימיים מול חברי הבורסה בקרוב.

השופטת דניה קרת-מאיר הוציאה צו המורה לבורסת היהלומים לאפשר לכונס להיכנס למשרדי החברה בבורסה ולכספות שלה ולתפוס את נכסיה. (פש"ר 1752/09).