YouTube ויוניברסל ישיקו את אתר המוזיקה והקליפים מהגדולים ברשת

אתר "Vevo" יעלה לאוויר בהמשך השנה ; YouTube תהיה אחראית על הטכנולוגיה, ויוניברסל תספק תכנים ; מנכ"ל יוניברסל, דאג מוריס: "מיד עם ההשקה, האתר ישיג יותר כניסות ושימושים מכל אתר מוזיקה אחר בארה"ב"

ענקית האינטרט גוגל , באמצעות YouTube - אתר סרטוני הוידיאו הנמצא בשליטתה מאז 2006 - נכנסת לשיתוף-פעולה עם יוניברסל מיוזיק, המפעילה חברות הקלטה, מוזיקה וסרטים, להקמת אתר חדש למוזיקה וסרטוני וידיאו.

האתר, תחת השם "Vevo", צפוי לעלות לאוויר בהמשך השנה הנוכחית. YouTube תהיה אחראית על הטכנולוגיה, ויוניברסל תספק את התכנים. ההכנסות מהאתר החדש יחולקו בין שתיהן.

מסתמן כי נכון לעכשיו, התוכן והאומנים שתספק יוניברסל יהיו היחידים שיסוקרו באתר. עם זאת, דאג מוריס, מנכ"ל יוניברסל, אמר בראיון לתקשורת כי הוא מנהל משא-ומתן עם חברות מובילות להקלטה והפצה של מוזיקה, וכי הוא בטוח שהן יצטרפו.

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר כי שתי החברות חידשו את המגעים בינהן ואת ההסכם שהיה קיים בין השתיים, כך שהגולשים ב-YouTube יוכלו להשתמש גם במוזיקה שמפעילה יוניברסל באתר שלה. קליפים חדשים של המיזם החדש יעלו רק ב-Vevo.

נזכיר כי שתי החברות היו מסוכסכות מבחינה משפטית לפני כשנתיים, אז יוניברסל ביקשה לתבוע מגוגל כמיליארד דולר על שהשתמשה לכאורה בתכני מוזיקה המוגנים בזכויות יוצרים.

עבור יוניברסל, משמעות המהלך היא מעין תחרות ל-MTV, שמאז שהחלה להציג קליפים של מוזיקה בטלוויזיה ולהשיג לעצמה כוח תרבותי וכלכלי, חברות ההקלטה רודפות אחר הרעיון ומנסות ליישמו אצלן.

"אנחנו מאמינים כי מיד עם ההשקה, האתר החדש ישיג מספר כניסות ושימושים יותר מאשר בכל אתר מוזיקה אחר בארה"ב". אמר דאג מוריס, מנכ"ל יוניברסל, ורמז למפרסמים: "כמות הגולשים שייחשפו לאתר החדש מהווה הזדמנות גדולה".