תביעה נגד תיא תקשורת ואלביט הדמיה: "נסוגו מההסכם להקמת ערוץ העסקים"

התביעה, בסך 3.84 מיליון שקל, הוגשה ע"י האחים אפי ומני מיכאלי - שטוענים כי חתמו על הסכם להקמת הערוץ עם הנתבעות ; דורשים לפצותם בגין הנזק שנגרם להם כתוצאה מאובדן שווי זכויותיהם במיזם

האחים אפי ומני מיכאלי, בעלי רקע וניסיון בעולם העסקים והתקשורת, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 3.84 מיליון שקל נגד החברות הציבוריות תיא תקשורת ואלביט הדמיה , בדרישה לפצותם בגין הנזק שנגרם להם כתוצאה מאובדן שווי זכויותיהם במיזם להקמת ערוץ העסקים.

בכתב התביעה נכתב כי באפריל 2006 נחתם בין אפי ומני מיכאלי, מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן-אליהו, בתו גבי בן-אליהו וצ'רלי בוזגלו (קבוצת היזמים), הסכם מייסדים להקמת חברה אשר באמצעותה יקימו הצדדים ערוץ טלוויזיה שיעסוק בעולם העסקים הכלכלה והמשפט. בנובמבר 2006 נחתם בין קבוצת היזמים לבין תיא ואלביט הדמיה הסכם ההשקעה להקמת החברה.

לדברי התובעים, בין נושאי המשרה בתיא, שניהלו מטעמה את המשא-ומתן, היו בעיקר עמי גניגר, בעל השליטה בתיא, ששימש בזמנים הרלוונטיים כיו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל תיא; וקובי חיון, ששימש כיו"ר הדירקטוריון של אולפני הרצליה.

התובעים מציינים כי תאריך היעד שנקבע לעליית ערוץ העסקים לאוויר היה תחילת מארס 2007, ונעשתה התקדמות ממשית במגעים מול חברות הכבלים והלוויין, ובכלל זה הועברה טיוטת הסכם עם חברת הלוויין.

בהמשך נכתב כי למרות זאת, בפגישה שנערכה במשרדו של גניגר באולפני הרצליה בפברואר 2007 הודיע הלה - באופן מפתיע ובניגוד גמור להסכם ההשקעה - כי תיא ואלביט הדמיה החליטו באופן חד-צדדי שלא להמשיך בפעולות הדרושות לשם הקמתו של ערוץ העסקים, וכי אין בדעתם לכבד את התחייבויותיהם על-פי הסכם ההשקעה. בסמוך לאחר מכן התפרסמו בכלי התקשורת ידיעות לפיהן ערוץ העסקים לא יוקם עקב נסיגתם של גניגר ומוטי זיסר מהמיזם.

לדברי התובעים, הנתבעות הפרו את הסכם ההשקעה הפרה יסודית, ועליהן לפצותן בגין מלוא הנזקים שנגרמו להם והמתבטאים באובדן שווי זכויותיהם במיזם, אובדן השתכרות ו/או הכנסה בתקופת הייזום פגיעה בשמם הטוב ועוגמת הנפש שנגרמה להם בעקבות הפרת הסכם ההשקעה.

התובעים מציינים כי בראש הנזק של אובדן שווי זכויותיהם במיזם נכללים גם הנזקים שנגרמו לאיתן בן-אליהו ובתו גבי בן-אליהו, שהמחו להם את מלוא זכויותיהם על-פי הסכם ההשקעה ואת מלוא זכויותיהם במיזם נשוא הסכם ההשקעה, לרבות זכות התביעה בכל הקשור לכך.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1400/09).