הישראלים לא ויתרו על החופשות: החששות לירידה רצינית בתנועת הנוסעים בפסח התבדו

אמנם נתוני רשות שדות התעופה מצביעים על כך שהשנה יצאו לחו"ל 8% פחות מפסח אשתקד, אולם עדיין מדובר ביציאה של כחצי מיליון ישראלים לחו"ל במהלך החג ובתנועה של כ-3,000 טיסות

למרות אווירת המשבר הכלכלי, נראה כי עבור גורמי התיירות בישראל יירשם חג פסח הנוכחי כמוצלח יותר משחזו. אמנם נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) מצביעים על כך שהשנה יצאו לחו"ל 8% פחות מפסח אשתקד, אולם עדיין מדובר ביציאה של כחצי מיליון ישראלים לחו"ל במהלך החג ובתנועה של כ-3,000 טיסות.

לדברי דוד מימון, סמנכ"ל חטיבת הלקוחות של אל-על, החברה הטיסה במהלך החג 63 אלף נוסעים, ובטיסות נרשמה תפוסה כמעט מלאה. הביקושים הערים הביאו לכך שהחברה הוסיפה עשרות טיסות ליעדים כמו ניו-יורק, פריז, רומא, מוסקבה וברצלונה. "מבחינת החברה לא נרשמה ירידה בתנועה יוצאת לעומת אפריל הקודם. לעומת זאת, הרגשנו את המשבר הכלכלי דווקא בתנועת הנוסעים הנכנסים, שירדה ב-10% בהשוואה לאשתקד".

לדברי מנכ"ל חברת השטיח המעופף, אייל קשדן, חלק ניכר מהזמנות הנופש לחג התבצעו ברגע האחרון והעלו משמעותית את תנועת התיירים לחו"ל. "השנה יותר מתמיד הישראלים חיכו לרגע האחרון. היציאות לחג הראשון ולחול-המועד התמלאו לחלוטין רק בשבוע שלפני החג, וגם לחג השני נרשמות תפוסות יפות".

קשדן מציין כי למרות הירידה המשמעותית שנרשמה בחודשים האחרונים לנופש באנטליה, דווקא בפסח חלה שוב התעוררות בתנועת הנוסעים לטורקיה, שנשארה עדיין היעד השני ברמת הפופולריות שלו אחרי ארה"ב. אחריהן נמצאות בריטניה, גרמניה ואיטליה ביעדים המובילים על הישראליים.

לדברי יעל תמיר, סמנכ"ל סיטונאית התיירות גוליבר, השנה דווקא מי שחיכה לרגע האחרון שילם יותר. "כיוון שמדובר כאן על היצע וביקוש, ברגע שעלו הביקושים על-ידי כל אלה שחיכו לרגע האחרון, עלו גם המחירים".

ומה קורה מבחינת תיירות פנים? מנתוני התאחדות בתי-המלון עולה כי התפוסה הארצית הממוצעת בפסח עומדת על כ-75%, ירידה של כ-10% בהשוואה לפסח הקודם. יוצאי דופן הם המלונות באזור ים המלח, שם נמכרו כמחצית מהמלונות מראש לציבור החרדי ונרשמה בהם תפוסה מלאה לאחר שעברו הכשרה מחמירה.

באילת התמונה יחסית חיובית, אמנם נרשמה בעיר ירידה של 10% בתנועות הנוסעים בהשוואה לשנה שעברה אך לדברי שבי ישי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, החששות של המלונאים לירידה משמעותית יותר בתפוסות התבדו. "בהתחלה מכרנו במחירים נמוכים יותר מאלה של שנה שעברה, אבל ככל שקצב ההזמנות גדל עלו גם המחירים. מרבית החדרים נמכרו במחירים דומים מאוד לאלה של השנה שעברה", אמר ישי.