אבי ג'וזף כהן שוב אופטימית: "נראה כי שוק המניות בארה"ב כבר חבט בתחתית והגרוע ביותר מאחורינו"

בגולדמן זאקס חוזים כי מדד ה-S&P 500 הנסחר סביב רמות של 850 נקודות יגיע ל-900 נקודות עד סוף השנה ; השווקים מתנהגים כעת באופן נורמלי יותר לעומת האופן בו התנהגו במספר החודשים שחלפו - המשקיעים יכולים להרגיש נוח יותר

"יתכן שהגרוע ביותר מאחורינו" אמרה הערב אסטרטגית ההשקעות הידועה אבי ג'וזף כהן מגולדמן זאקס בהתייחסה לשוק המניות ולמצב הכלכלה אמריקנית. "נראה כי שוק המניות בארה"ב כבר חבט בתחתית וייתכן כי נראה את הכלכלה האמריקנית ממשיכה לטפס כלפי מעלה במחצית השניה של השנה" אמרה הכלכלנית הערב בראיון ב-CNBC.

"דבר אחד שחייבים לזכור הוא שעברנו חודשים ארוכים של ירידות מאד דרמטיות ביחס לתחזיות הרווחיות של החברות וכן ביחס לתחזיות המאקרו כלכליות, אולם משהו השתנה במהלך החודש האחרון, ואילו מספרי הקונצנזוס לא עודכנו במידה מספקת. אני חושבת שמשמעות הדבר הוא כי משקיעים רבים מאמינים כעת כי התחזיות נמוכות מספיק" אמרה ג'וזף כהן המשמשת כנשיאת גולדמן זאקס גלובל מרקטס.

לדעתה השווקים מתנהגים כעת באופן נורמלי יותר לעומת האופן בו התנהגו במספר החודשים שחלפו, וזוהי סיבה לכך שהמשקיעים יכולים להרגיש נוח יותר בבואם לבחון השקעות.

בגולדמן זאקס חוזים כי מדד ה-S&P 500 הנסחר סביב רמות של 850 נקודות יגיע ל-900 נקודות עד סוף השנה. המשקיעים צריכים להיות קשובים מתמיד לתנודות בשוק ולנצל אותן לטובתם. בגולדמן מסבים את תשומת לב המשקיעים למגזרים הקשורים לאוצרות טבע ולתעשייה.

נציין כי רק ב-27 במארס 2009 צפתה ג'וזף כהן חדשות רעות נוספות מכיוון הבנקים במסגרת ראיון לרדיו "בלומברג" במסגרתו אמרה: "העתיד עדיין לא התבהר - לא בארה"ב, ולא בעולם כולו" "למרות החדשות הרעות מהמגזר הפיננסי, יש לנו עוד כברת דרך לעבור". נציין כי באותו היום העריכה האסטרטגית כי השווי ההוגן של המדד במרחק 12 חודשים קדימה הוא 1,025 נקודות.