אינטל: "לא נצמח ברבעון הנוכחי, הסביבה הכלכלית עדיין שבירה"; המנייה איבדה 6% אחרי המסחר

החברה דיווחה על ירידה של 55% ברווחים ל-11 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, טוב מהתחזיות ; ההכנסות ברבעון שהסתיים ירדו ב-26.4% ל- 7.14 מיליארד דולר

מניות אינטל , יצרנית השבבים הגדולה בעולם, צנחו אתמול (ג') כ-6% במסחר המאוחר בוול סטריט לאחר שמנכ"ל החברה, פול אוטליני, אמר כי "אינטל עדיין מתמודדת עם סביבה גלובלית-כלכלית שבירה ולא יציבה".

אוטליני השלים את האכזבה במשפטים נוספים שמשקיעים שונאים לשמוע: "אינטל עדיין לא יכולה לצפות צמיחה ברבעון הנוכחי". וגם: "התעשייה התייצבה בקו פתיחה חדש, ואינטל תיאלץ לבנות את עצמה מנקודת פתיחה נמוכה יותר אחרי סיום המשבר".

בצד החיובי, אוטליני טוען כי שוק המחשבים האישיים (פי.סי) נגע בתחתית ואף החל להתאושש ברבעון הראשון. לדבריו, יצרניות השבבים מתמודדות כיום באורח מניח את הדעת עם המלאים שלהן.

בבית ההשקעות האמריקני JMP, הממוקם בסן פרנסיסקו, מסבירים: "הציפייה העיקרית מדו"חות אינטל הייתה שהחברה תספק תחזית לצמיחה. כעת, מניות החברה צפויות לרדת יותר מהשוק, מאחר שהתחזיות שלהם לא היו טובות כמצופה".

גם הפעם, רבעון שני ברציפות, אינטל נמנעה מלספק תחזיות מדויקות למכירות ורווח, בתואנה כי "הראות מוגבלת". עם זאת, החברה צופה כי מכירותיה ברבעון הנוכחי שונות במעט מרמת המכירות ברבעון הראשון - 7.1 מיליארד דולר. אם אכן יהיו המכירות ברבעון הנוכחי ברמה זו, מדובר בירידה של 25% לעומת הרבעון המקביל ב-2008.

לעומת זאת, כמה מהאנליסטים בוול סטריט ממליצים להסתכל על חצי הכוס המלאה: אינטל דיווחה על התייצבות וממילא, באופן מסורתי, מכירותיה ברבעון השני נמוכות מתוצאות הרבעון הראשון. בדרך כלל המכירות מתעוררות ברבעון השלישי, עם החזרה לבתי הספר בארה"ב שגוררת גל הזמנות חדש מיצרניות המחשבים האישיים.

אינטל דיווחה אתמול, לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2009. ברבעון הראשון נרשמה ירידה של 55% ברווחים ל-647 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, לעומת 25 סנט או 1.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל. עם זאת, מדובר בתוצאות טובות מהתחזיות לרווח של 2 סנט למניה ולהכנסות של 6.99 מיליארד דולר.

הכנסות החברה ירדו ב-26.4% ל- 7.14 מיליארד דולר ברבעון הראשון לעומת 9.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל.