סנונית ראשונה בשוק ההנפקות? eBay תנפיק את סקייפ במחצית הראשונה של 2010

החברה לא נקבה בסכום אותו היא מקווה לגייס ; שירות השיחות המקוון של eBay הניב הכנסות שנתיות של 551 מיליון דולר ; eBay רכשה את השליטה בסקייפ ב-2005 תמורת 2.6 מיליארד דולר במזומן וכנגד הקצאת מניות

סנונית ראשונה בשוק ההנפקות? eBay מתכוונת להנפיק את סקייפ במחצית השנה הראשונה של 2010. בכך, תפריד החברה את חטיבת שירות הטלפוניה מבוססת האינטרנט שלה באמצעות הנפקה ראשונית לציבור (IPO) - תוך שהיא נכנעת לדרישות המשקיעים, להציף ערך בשירות פופולארי שלא נמנה עם עסקי הליבה שלה.

חברת המכירות הפומביות באינטרנט לא נקבה בסכום אותו היא מקווה לגייס. למעשה, ההנפקה המתוכננת מסמלת את כשלונה של החברה למצוא קונים לעסק במחיר שבו ביקשה. לאחרונה קבוצה של קרנות הון פרטי להיכנס לשותפות עם מייסדי סקייפ, ניקולאס זנסטרום וג'אנוס פריס, במטרה לרכוש את החברה חזרה מ-eBay, כך מסרו מקורות מקורבים לנשוא ליומון הכלכלי הנחשב "הוול סטריט ג'ורנל".

השיחות ירדו מן הפרק כשההצעה שהוצעה לא הלמה את דרישותיה של eBay. לדברי ענקית האינטרנט, שירות השיחות המקוון הניב הכנסות שנתיות של 551 מיליון דולר. eBay ציינה כי שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס על מנת לבצע את ההנפקה, וכי היא מתכוונת להמשיך ולהוות בעלת עניין - אולם להפריד את פעילותה של סקייפ מהחברה עצמה לחלוטין.

eBay רכשה את השליטה בחברה ב-2005 תמורת 2.6 מיליארד דולר במזומן וכנגד הקצאת מניות, מתוך כוונה שהקונים והמוכרים בפלטפורמת המכירות הפומביות המקוונת של eBay ישתמשו בשירות לצורך התקשרות ביניהם. ואולם, שנתיים לאחר מכן כבר ביצעה החברה מחיקת מוניטין בסך 1.4 מיליארד דולר עבור סקייפ, המשקפת את התכווצות ערכה של האחרונה.

כשג'ון דונהיו הפך למנכ"ל החברה בשנה החולפת, הוא אמר כי סקייפ נראית כמי שלא תואמת את עסקיה של שאר החברה. הפרדתה מ-eBay בשנה הבאה "תיתן לסקייפ את המיקוד והמשאבים להמשיך ולצמוח ולהתחרות באופן יעיל", אמר אתמול (ג').

שוק ההנפקות האמריקני היה רדום במידה רבה מאז אוגוסט, כשרק קומץ הנפקות הושלמו. חלק מבנקי ההשקעות ציינו כי הם לא מצפים גל חדש של חזרה לשוק הראשוני עד סוף 2009 או תחילת 2010, כך שתזמון ההנפקה ל-2010 יכול להגביר את סיכויי הצלחתה.

אי.ביי.אי.ביי.