חדשות רעות לתעשיית הסמיקונדקטורים: הכנסותיה של ASML ההולנדית קטנו ב-63% תוך רבעון

עברה מרווח ברבעון המקביל להפסד של 154.5 מיליון דולר ; צופה רווחיות גולמית של 9% ברבעון השני - הנובעת מהכנסות של 210-230 מיליון אירו

לא רק אינטל דיווחה על ירידתה במכירות. חדשות רעות נוספות לתעשיית הסמיקונדקטורים מגיעים היום (ה') מהולנד - כשהכנסותיה של ASML קטנו ב-63% תוך רבעון (מהרבעון הרביעי ב-2008 לרבעון הראשון ב-2009) - הפסד שיא מבחינתה, שמשמעו הוא כמעט היעדר מכירות לחלוטין. ASML היא יצרנית מכונות ליטוגרפיה (מכונות אבן) המשמשות לייצור מוליכים למחצה. החברה ממפה מעגלים אלקטרונים במעבדי מחשבים ובפרוסות סיליקון.

ASML עברה מרווח ברבעון המקביל להפסד של 117 מיליון אירו (154.5 מיליון דולר). לשם השוואה, ברבעון שחתם את 2008, ההפסד עמד על 88 מיליון דולר. מכירותיה הסתכמו ב-184 מיליון אירו, מתחת לממוצע תחזיות האנליסטים (189 מיליון אירו).

"היקף אובדן ההכנסות תוך רבעון אחד הוא בלתי נתפס", אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, פיטר ווניק. "אף פעם לא ראינו דבר כזה". החברה צופה רווחיות גולמית של 9% ברבעון השני - הנובעת מהכנסות של 210-230 מיליון אירו, מעט מתחת לתחזיות.

ASML ציינה כי היא רואה סימנים זמניים של התאוששות במגזר הטכנולוגיה. "לקוחות יודעים שהם צריכים אותנו לטכנולוגיות מובילות. הם יכולים לשבת על הספסל, אבל הם חייבים לחזור - ואנחנו רואים את זה קורה", הוסיף. מניותיה של ASML נסחרות בבורסת היורונקסט ובנאסד"ק באופן דואלי.

Asml Holding NvAsml Holding Nv