רשות המים ביטלה את הגזרה ואישרה לרשויות המקומיות להמשיך להשקות גינות ציבוריות

יוזמי כנס החירום להצלת ענף הגינון: "קוראים לממשלה לשנות את מדיניות המים בישראל, להפסיק את גרירת הרגליים המתמשכת בכל מה שקשור ליישום תוכניות מים ולפעול באופן מיידי ליצירת מקורות מים חדשים"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

יוזמי כנס החירום להצלת הגינון בישראל, שהתקיים לפני כשבועיים ובו עלתה הדרישה מרשות המים לבטל את הגזירה לייבוש גינות, מביעים סיפוק מההסכם שנחתם השבוע בין רשות המים ובין השלטון המקומי "שימנע את החששות הכבדים מהתמוטטות ענף הגינון, הרס תשתיות ירוקות ומאלפי מובטלים נוספים".

הדוברים בכנס דרשו מרשות המים למצוא פתרונות אפקטיביים לניצול והגדלת הייצור של מפעלי התפלת מים הקיימים, במטרה להגדיל את היצע המים של ישראל. יחד עם זאת, מביעים ראשי הענף חשש מאיסור ההשקיה בגינות פרטיות ובמוסדות שונים שנשאר בתוקף.

חיים אלוש, מנכ"ל קבוצת משוב, שיזמה את הכנס, אמר בתגובה להסכם: "הוכחנו השבוע שבלחץ ציבורי ניתן לשנות גזרות שאין הציבור יכול לעמוד בהם. אמרנו לא לייבוש הגינות וכן לתוכנית להתייעלות ולחסכון, תוך כדי שמירה על ההישגים ועל ערכי הנוף הירוק של מדינת ישראל. במשך שנים משרד האוצר ורשות המים גררו רגליים ולא פעלו להגדלת מצעי המים של מדינת ישראל. בכנס ובמאבק הציבורי טענו שניתן להגדיל את מצעי המים של ישראל ב-450 מיליון קוב בטווח הקצר ואכן ראינו וצדקנו בדרישה - לפני כשבוע אושרה התפלה ממתקני התפלה קיימים של עוד 57 מיליון קוב מים. אנחנו יודעים, ונתונים אילו הועברו לידיעת כל הגופים המטפלים, שקיימות עתודות מים נוספות בסדר גודל של כארבע מאות מיליון קוב מים נוספים אותם ניתן להתפיל, למחזר בטיפול שניוני, או ע"י טיהור בארות מים.

אסור לחכות לקטסטרופה, חייבים לפעול בנחישות ולייצר מקורות מים חדשים כל הזמן. אנחנו קוראים לממשלה ולשר התשתיות החדש, עוזי לנדאו, לשנות את מדיניות המים בישראל, להפסיק את גרירת הרגליים המתמשכת בכל מה שקשור ליישום תוכניות מים ולהתחיל לפעול באופן מיידי ליצירת מקורות מים חדשים במדינה".