בדרך לקאן: איך לשרוד את המיתון שהגיע לפסטיבל הפרסום הגדול בעולם

בעבר, רשתות הפרסום מימנו סכום של 10,000 דולר לאדם לשבוע הפסטיבל, אולם המיתון צפוי להאט את החגיגה ; מגזין "אד אייג'" נותן 10 טיפים שיעזרו למשתתפים לשרוד את ההוצאות הכבדות סביב פסטיבל הפרסום בקאן

מדיניות האירוח הראוותנית ואווירת "הכל הולך", שהפכו בעבר את פסטיבל הפרסום בקאן לכיפי כל כך, צפויה להיעלם השנה - ובעקבותיה כמה מהמסיבות של הסוכנויות הגדולות. למי שבכל זאת מתכוון להגיע לפסטיבל הנה עשרת הטיפים של שיאפשרו לכם ליהנות מהפסטיבל גם אם אין לכם תקציב של 10,000 דולר (כן, זה התקציב שרשתות הפרסום היו מעניקות בעבר ליחיד לשבוע הפסטיבל).

1. במקום לבזבז 70 דולר על מונית וכמה מאות דולרים על ארוחה במסעדת ה-Colombe d'Or האגדית בסן פול דה וואנס טיילו במורד טיילת הקרואזט לנמל הישן של קאן וסעדו את לבכם בפירות ים במסעדת Gaston et Gastounette הצופה למרינה. לחילופין, שייטו במעלה רחובות העיר הצרים והתלולים וגלו מסעדות מקסימות כגון La Mirabelle. המסעדה גם ידידותית ביותר. כאשר מכונת כרטיסי האשראי במסעדה התקלקלה בשנה שעברה, אמר הבעלים לשמונת הסועדים בשולחננו שנוכל לשלם ביום שאחרי כן.

2. שכרו וילה במקום ללון באחד מארבעת ממלונות הפלאס: מאג'סטיק, קארלטון, הילטון ומרטינז, שם המחיר הנמוך ביותר הוא 344 דולר ללילה, והמחיר הגבוה עשוי להגיע גם ל-462 דולר. עובדי הפסטיבל יעזרו, אולי משום שנמאס להם כבר לשמוע שאי אפשר למצוא חדר, או שהחדרים יקרים מדי. למציאת הרשימה הרשמית של החברות להשכרת וילות, בדקו באתר: canneslions.com/delegates/accommodation.cfm.

3. המבקרים בקאן נהנו בעבר מבחירה בין המסיבות שונות, על גבי יאכטות, בווילות, על החוף ובמלונות המפוארים ביותר. השנה ירשם מחסור ניכר באוכל ושתיה חינמיים. האופציות: הצטרפו לזוכי פרס "אריה הזהב". הם יהיו בוודאי במצב רוח פזרני, השמפניה תזרום, ויש סיכוי סביר יותר שהחברות שלהם לא יפשפשו בציציות חשבונות ההוצאות שלהם - הם הרי ממלאים את ארון הפרסים.

4. אופציה נוספת היא העיתון USA Today, נותן החסות האמריקאי של האירוע, שעדיין מתכוון עדיין לקיים את ארוחת הערב השנתית שלו לכבוד השופטים האמריקאים. אבל רק כמאה איש יוזמנו לארוחת חמשת הכוכבים במסעדת Moulin de Mougins.

כמו כן אפשר להשיג אוכל בחינם בארוחות שאחרי ערבי הגאלה. מדובר באירועים מעט צפופים, ובניגוד לארוחה במולן דה מוגן, אין סיכוי שהאוכל יזכה בכוכבי מישלן רבים מדי, אך חישבו על כך שכבר כיסיתם את ההוצאה בכספי ההרשמה ששילמתם.

5. הימנעו ממקומות כמו Hotel du Cap והמסעדה Eden Roc הממוקמת בשטחו, בעיר קאפ ד'אנטיב. הזהרנו אתכם כבר בעבר מפני ארוחת הפאפאיה בשווי 90 דולר של Hotel du Cap, אך השנה המראה הוא הכל, והרשתות מודעות לכך שהגזימו מעט בשנים שעברו. אחרי ששלחה 300 איש לקאן בשנה שעברה, קיצצה TBWA את רשימת 2009 ראשית ל-70 איש - וכעת המספר עומד על שבע, לדברי הנשיא והמנכ"ל, טום קרול.

6. ישנם כמה מקומות שדווקא כן מצדיקים בזבוז. ארוחת הצהריים בסגנון בופה של מסעדת החוף במלון קארלטון אמנם אינה זולה, אבל תזכו לשבת במשך שעות לצד שולחן על חוף הים כשאתם מוקפים בכל הזוהר של קאן, לאכול כפי יכולתכם ולהימנע מתשלום 25 הדולרים עבור כסא החוף של בית המלון, שהיה מקנה לכם רק את האפשרות לשבת על החוף בלי כל התוספות.

7. תזמנו נכון את בזבוזיכם. בואו לראות ולהראות על מרפסת הקארלטון בין שש לשמונה בערב, ושוב בסביבות חצות. אחרי כן עוברים למרטינה, ואחרי כן ל-Gutter Bar. אם כבר ראו אתכם, עברו לשתות בזול בפאב האירי של מוריסונ'ז.

8. נצלו את 52 הסמינרים המתנהלים במהלך השבוע בארמון הפסטיבלים. רשת הפרסום DDB מארחת סמינר עם דייויד פלוף, מנהל הקמפיין של הנשיא ברק אובאמה.

מוריס לוי, נשיא קבוצת פובליסיס, יראיין את מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, לגבי העתיד, ומנכ"ל WPP, מרטין סורל, ינחה דיון בנושא המיתון בהשתתפות הסמנכ"לים לענייני שיווק מפרוקטר וגמבל, מקדונלד'ס, קראפט פודז וקבוצת הבנקאות לוידז.

9. עזבו את המסעדות היוקרתיות וגם את אלו שמציעות "דילים" מיוחדים. קנו אוכל כמו המקומיים. בקרו בשני שווקי החקלאים או בסופרמרקטים מונופרי וקזינו. אפשר גם להזמין למלון.

10. האוטובוס משדה התעופה בניס לקאן, בעלות של כ-20 דולר, יחסוך לכם כמעט 100 דולר בנסיעת מונית. אם בכל זאת עליתם על מונית, הרהרו גם באפשרות הנסיעה לקאן במסוק - מדובר כמעט באותו המחיר.

אם ברצונכם לחוות את קאן במחירי רעב ממשיים - כפי שחווים אותה כמה מטיפוסי הקריאייטיב הצעירים מרחבי אירופה - העבירו את השבוע באוהל קמפינג באחד מהמגרשים המוקדשים לכך.