יורשי הרולד שניידר מימשו מניות טבע תמורת 45 מיליון דולר

הרולד שניידר, שכיהן כדירקטור בטבע במשך 13 שנה לאחר שמכר את Biocraft, מת אשתקד בגיל 86

טבעי הוא הדבר שכאשר איש עסקים אמיד הולך לעולמו, מתחילה משפחתו לחלק את נכסיו ואולי אף לממש חלק מהם, קל וחומר כשמדובר בעיתוי נכון למימוש, ממש כמו במקרה של מניית טבע.

כזכור, בשלהי אשתקד מת הרולד שניידר, ששימש כדירקטור בענקית הגנריקה הישראלית טבע במשך 13 שנה, לאחר שמכר לה את חברת Biocraft Laboratories, אותה הקים לפני 45 שנה. שניידר היה בן 86 במותו והותיר ליורשיו אחזקה לא מבוטלת במניות טבע .

מספר חודשים אחרי פטירתו מתברר כי משפחתו ממשיכה במסורת שהוא התחיל ומממשת מניות טבע, אף בסכומים גבוהים יותר משנהג בעצמו. ממסמך שהגישה טבע במהלך החג לרשות לני"ע האמריקנית, עולה כי קרן על שמה של ביאטריס שניידר, אשתו הראשונה של שניידר (Snyder Beatrice Marital Trust) הגישה בקשה למכירת מיליון מניות טבע תמורת 45.5 מיליון דולר.

טבע נסחרת לפי שווי של 40 מיליארד דולר ומכירת המניות לעיל התבצעה מספר ימים לפני שהמניה נסקה לשיא תקופתי - 46.42 דולר לעומת מחיר נוכחי של 44.93 דולר (נכון לאתמול).

שניידר הקים את Biocraft יחד עם ביאטריס, שהייתה אחראית על התחום הפיננסי ופיתחה את מערכת המלאי של החברה. ביאטריס מתה לפני 11 שנה, ולאחר מותה שניידר התחתן שנית. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים - בריל, בריאן וג'יי - ושישה נכדים.

כאמור, Biocraft נמכרה לטבע במניות לפני 13 שנה בעסקה ששווייה עמד אז על 289 מיליון מניות. לפי המסמך השנתי הלפני אחרון של טבע, שניידר היה לאחד מבעלי המניות שהחזיקו בשיעור של 1% מהון החברה וברשותו היו 9.138 מיליון מניות טבע. לכן, בשקלול המכירה לעיל ומכירות אחרות שביצע מאז מועד הדיווח האחרון על היקף אחזקותיו, ניתן להעריך כי יורשיו נותרו עם אחזקות בשווי של 347.2 מיליון דולר (משהו כמו 7.738 מיליון מניות). אשתקד מכר שניידר מניות טבע תמורת 14.4 מיליון דולר, ומספרים אלו רק ממחישים עד כמה נכון היה עבורו ועבור משפחתו למכור את Biocraft לטבע, ועוד בעסקת מניות.