יוסי מימן דואג לארז מלצר: שכר חודשי של 158 אלף שקל ואופציות ל-5% מההון

מלצר, בעברו מנכ"ל אפריקה ישראל, מונה למנכ"ל גדות מיכליות בנובמבר אשתקד ; יוסי מימן, בעל השליטה המכהן כיו"ר גדות, יקבל שכר חודשי של 120 אלף שקל

למען האמת, בשבועות האחרונים נראה כי המנכ"לים הבכירים במשק הישראלי משחקים במשחק הילדים הידוע "כיסאות מוזיקליים". אייל לפידות, עד לאחרונה מנכ"ל דלק ישראל , מונה למנכ"ל הפניקס , ובמקומו נכנס לתפקיד דוד קמיניץ, עד לאחרונה מנכ"ל הוט . עופר בלוך, מנכ"ל נטפים, פרש מתפקידו - יש האומרים על רקע אכזבה מאי מינויו לתפקיד מנכ"ל תנובה - ואילו ארז מלצר, שהיה קודמו בתפקיד של בלוך ושימש כמנכ"ל אפריקה ישראל למשך תקופה קצרה, הצטרף לפני כחצי שנה לחברת האחזקות אמפל אמריקן , שבשליטת יוסי מימן, ומשמש מאז כמנכ"ל גדות מיכליות, חברה בת בבעלותה המלאה.

כזכור, אמפל, שנסחרת בשוק ההון האמריקני וגם המקומי, הגישה באוגוסט האחרון הצעת רכש למניות גדות מיכליות ולאחר שהרכישה הושלמה, נמחקה המניה מהמסחר. גדות מיכליות, שמייבאת ומשווקת כימיקלים, שמנים ומספקת שירותי הובלת כימיקלים באוניות, פרסמה היום, ב"איחור אלגנטי" של חצי שנה, את תנאי העסקתו של מלצר, דרך החברה האם.

ובכן, מלצר יקבל שכר חודשי של 157,625 שקל (שכר שנתי של 1.9 מיליון שקל), וגם בונוס שנתי השווה ערך ל-2% מהרווח התפעולי לפני מס של גדות מיכליות. במילים אחרות, הסכם העסקה שהולם את המקובל במשק הישראלי.

בנוסף, מלצר לא יקופח וחבילת התגמולים שלו תכלול גם מרכיב אקוויטי - 3,565,228 אופציות לרכישת מניות של גדות מיכליות (5% מההון בדילול מלא) שיבשילו בשני שלבים. בראשון, יבשילו באופן מיידי 376,336 אופציות ואילו היתר יבשילו במנות רבעוניות של 227,778 (14 רבעונים או שלוש שנים וחצי). האופציות יפקעו במועד המוקדם מבין שני התאריכים הבאים - 12 באפריל 2014 או תשעים יום לאחר פרישתו של מלצר מהתפקיד, אם זו תתרחש מוקדם מהצפוי.

מימן ירוויח 120 אלף ש' לחודש

ועד כמה שהאופציות הללו נשמעות מפנקות, תנאי מימושן פחות מפתים. לפי הסכם ההעסקה, מלצר יוכל לממש את האופציות למניות רק אם יתקיים אחד התנאים הבאים: גדות מיכליות תונפק מחדש; גדות מיכליות תמוזג לתוך חברה שעימה לא היה קשר בעבר; במקרה של שינוי במבנה השליטה בגדות או הפסקת פעילותה המסחרית של גדות מיכליות.

לפי ההודעה, מחיר המימוש של האופציות הוא 488,179,254 שקל מחולקים בהון המניות של גדות מיכליות, ובחישוב מהיר מתברר כי מדובר במחיר מימוש של 6.85 שקל לאופציה בקירוב. גדות נמחקה מהמסחר בבורסה המקומית לפי מחיר מניה של 5.798 שקל, כך שהאופציות שניתנו למלצר מגלמות הערכת שווי גבוהה יותר לחברה, שהינה כבר פרטית.

אמפל אינה מציינת את שוויין של האופציות (לפי מודל כזה או אחר), ורק מדגישה כי מלצר יקבל אופציית פוט למכור לגדות מיכליות אופציות שכבר הבשילו תמורת סכום שווה ערך להפרש שבין מחיר המניה למחיר המימוש, כשמחיר המניה ייקבע לפי הערכת שווי שתתבצע לחברה (על בסיס מכפיל EBITDA ובנטרול חובותיה הפיננסיים).

עוד ציינה אמפל בהודעתה כי יוסי מימן, בעל השליטה המכהן כיו"ר גדות, יקבל שכר חודשי של 120 אלף שקל (1.44 מיליון שקל בשנה) עבור תפקידו זה, בו הוא מכהן מתחילת השנה הנוכחית. מימן, נזכיר, הפך אשתקד לאחד מהמנכ"לים הבכירים במשק הישראלי בדירוג "גלובס" של שכר המנהלים לאחר שעלות שכרו באמפל לבדה עמדה על 9 מיליון שקל בקירוב.

ואם נסגור מעגל, מי שכיהנה כמנכ"לית גדות מיכליות טרם כניסתו של מלצר לתפקיד - גם אם באופן זמני - היא אירית אילוז, כיום סמנכ"לית הכספים של אמפל, החברה האם של גדות מיכליות, ואחת המנהלות השכירות הבכירות במשק הישראלי. עולם קטן. *