הקרנות האמריקניות גייסו ברבעון הראשון רק 4.3 מיליארד דולר

כך לפי נתוני ה-NVCA ותומפסון רויטרס מלבד הרבעון האחרון של 2008, מדובר בנתונים הגרועים ביותר מאז 2003

איגוד קרנות ההון סיכון האמריקני (NVCA) פרסם, בשיתוף עם חברת המחקר תומפסון רויטרס, את נתוני גיוסי הקרנות בארה"ב ברבעון הראשון של 2009, שממשיכים להיות פסימיים. לפי המחקר, רק 40 קרנות הון סיכון גייסו כסף לקרנות חדשות, בהיקף של 4.3 מיליארד דולר.

מלבד הרבעון הרביעי של 2008, בו גויסו רק 3.5 מיליארד דולר, מדובר בהיקף ההון הנמוך ביותר שגייסו קרנות הון סיכון מאז הרבעון השלישי של 2003. לשם השוואה, בימי השפע שקדמו למשבר, למשל ברבעון הרביעי של שנת 2007, כ-85 קרנות הון סיכון אמריקניות הצליחו לגייס 8.6 מיליארד דולר, סכום כמעט כפול מזה שגויס ברבעון החולף.

פחות קרנות חדשות

תנאי השוק המשברי הביאו לכך שמתוך קרנות ההון סיכון שגייסו ברבעון האחרון, נספרו רק שלוש קרנות חדשות, בעוד 37 האחרות הן קרנות מבוססות שכבר גייסו קרנות בעבר.

מדובר ביחס של קרן חדשה אחת על כל 12 קרנות המשך. זאת בהשוואה ליחס של קרן חדשה אחת על כל 6 קרנות המשך לפני שנה - ברבעון הראשון של 2008. הקרן הגדולה ביותר שגויסה במהלך הרבעון הראשון היא August קפיטל, שגייסה 650 מיליון דולר. במקום השני נמצאת Bain קפיטל, עם 475 מיליון דולר.

מארק האסן, נשיא ה-NVCA אמר כי "הנתונים מצביעים על הדינמיקה בענף בזמן משבר: רוב הקרנות לא יוצאות לגייס הון, מאחר שיש להן הון בקרנות שכבר גויסו ואותו הן משקיעות, ולגבי גיוסים חדשים הן מחכות שתנאי השוק ישתפרו".

האסן השתדל בכל-זאת להישאר אופטימי: "למרות המשבר, אנחנו רואים שקרנות ההון סיכון מצליחות לגייס כסף ממשקיעים מוסדיים, וזה הודות לביצועים העקביים של הקרנות וההבטחה לביצועים עתידיים".