ראש ממשלת סין: "תוכנית התמריצים מציגה תוצאות טובות מהצפוי"; קרן ההון הריבונית של סין פוזלת לעבר אירופה

ברבעון הראשון הציגה הכלכלה הסינית קצב צמיחה שנתי של 6.1% - האיטי ביותר מזה כעשור ; יו"ר צ'יינה אינווסטמנט קורפ: "אירופה החלה לקבל בברכה השקעות מבלי לצרף אליהן תנאים מקדימים"

קרן ההון הריבונית של סין, המנהל כ-200 מיליארד דולר, עשויה לכלול את אירופה כחלק מאפיקי ההשקעה שלה בחו"ל בשנת 2009, זאת לאחר שנה שלמה בה נמנעה מהשקעות ביבשת הישנה בשל הגבלות סחר ומכסי מגן.

"אירופה החלה לקבל בברכה השקעות מבלי לצרף אליהן תנאים מקדימים" אמר יו"ר צ'יינה אינווסטמנט קורפ (CIC), לו ג'יוואי, בכנס Boao שנערך במחוז היינאן שבדרום סין.

בשנה שעברה, קרן CIC, שמשקיעה בין השאר בקבוצת בלקסטון ומורגן סטנלי , לא השקיעה אפילו סנט אחד בחברוות אירופאיות או בנכסים אירופאיים, מכיוון שהיבשת הטילה מכסים והגבילה את הפעילות של קרנון ההון הריבוניות. "אך עתה, נראה שהמצב משתנה", אמר מנהל CIC.

עוד בזירה הסינית: ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, אמר היום כי חבילת התמריצים, שהיקפה מגיע ל-4 טריליון ין (585 מיליארד דולר) מציגה תוצאות "טובות מהצפוי", מחזקת את אמון המשקיעים ומעודדת את הצמיחה של הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

"התגובה המהירה של סין למשבר הפיננסי העולמי באמצעות חבילת התמריצים החדשה, פתרה כמה בעיות מהותיות בכלכלה הסינית, חיזקה את השווקים הפיננסים וכן את אמון המשקיעים בעתיד", אמר ג'יבאו.

נזכיר כי בשבוע שעבר (ה'), הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של סין פרסמה את נתוני התמ"ג לרבעון הראשון, לפיהם הכלכלה הסינית האטה לקצב צמיחה שנתי של 6.1% - הקצב האיטי ביותר מזה כעשור.

עם זאת, ניתן להבחין בסימנים להתאוששות: הייצור התעשייתי בסין גדל ב-8.3% במארס וההשקעה בנדל"ן בערי סין זינקה ב-30.3% במארס