המדד וציפיות האינפלציה דוחפים את המשקיעים לאפיק הצמוד

בשבועיים האחרונים ניכרת הסטת כספים לעבר האפיק הצמוד, ונראה שכעת מעריכים בשוק שהאינפלציה תהיה גבוהה ביחס למה שצפו בעבר

שבוע המסחר המקוצר התאפיין בירידות שערים באיגרות החוב השקליות, לאחר שמדד המחירים לצרכן לחודש עלה ב-0.5%, שיעור גבוה ביחס להערכות בשוק שציפו לעלייה של בין 0% ל-0.3%. בשבועיים האחרונים ניכרת הסטת כספים לעבר האפיק הצמוד, ונראה שכעת מעריכים בשוק שהאינפלציה תהיה גבוהה ביחס למה שצפו בעבר.

בעקבות המדד הגבוה, עלתה התשואה באג"ח השקליות לכל אורך העקום, כשבאג"ח הצמודות למדד עלתה התשואה רק במח"מ הארוך, בעוד במח"מ הקצר והבינוני נרשמו דווקא עליות שערים, בין היתר על רקע ציפיות שגם מדד אפריל יהיה גבוה.

המשך המומנטום החיובי בשוק המניות תרם גם הוא ליציאת הכספים מהאפיק הסולידי, כשהיקף פעילותו של בנק ישראל בשוק האג"ח בחול המועד אינו ברור. פער התשואה בין אג"ח שקלי לאג"ח צמוד במח"מ בינוני מגלם אינפלציה צפויה של כ-3%, והוא נמצא במגמת עלייה בשבועות האחרונים. האג"ח הקונצרניות חזרו השבוע לרשום עליות שערים. מדד התל-בונד 20 עלה השבוע ב-2% ומדד התל-בונד 40 טיפס ב-2.66%.

בארה"ב נרשמה יציבות במסחר באג"ח ל-10 שנים, שמעניקות כעת תשואה של 2.93%, בדומה לשבוע הקודם. עם זאת, פער התשואה בינן לבין האג"ח המקבילות של ממשלת ישראל ממשיך להתרחב, והשבוע הוא עלה ל-1.92%, לעומת 1.77% בשבוע הקודם.