בלקברי - Bold 9000: חוויית מיילים מצוינת במחיר יקר

המכשיר כולל תקשורת דור 3.5, GPS, מסך גדול ורחב באיכות טובה והמון שיק אלגנטי בזכות המראה השחור והציפוי דמוי עור המחוספס ■ ה-Bold בהחלט מצליח להעביר חוויית מיילים של בלקברי בצורה מצוינת. חבל רק שהוא יקר בצורה מופרזת

מכשירי הבלקברי זכו בארץ ובעולם למיתוג יוקרתי שרק מוצרי פרימיום זוכים אליהם. הטלפונים החכמים האלה יקרים באופן מופרז בגלל חבילת השירות של חברת RIM (שאחראית על מוצרי הבלקברי). בישראל תתקשו מאוד למצוא מנכ"ל, מנהל בכיר או סתם חובב טכנולוגיה שמסתובב עם מכשירי הבלקברי לדורותיהם. הסיבה לכך היא שרק כ-15 אלף לקוחות רכשו את המכשירים האלה בשלוש השנים שהם נמכרים בארץ. לעומת זאת, בארה"ב, אתם תתקשו למצוא איש עסקים שמסתובב עם טלפון אחר.

דגם ה-Bold מגיע לארץ זמן קצר יחסית לאחר שיצא באירופה. המכשיר הזה כולל תקשורת דור 3.5, GPS, מסך גדול ורחב באיכות טובה והמון שיק אלגנטי בזכות המראה השחור והציפוי דמוי עור המחוספס, הממוקם בצד האחורי של המכשיר.

בלקברי - Bold 9000

עיצוב וממשק: אחד הדברים הראשונים בהם מבחינים בשימוש במכשיר הוא גלגלת הפלסטיק הממוקמת במרכז הטלפון. הגלגלת הזו נראית בדקות הראשונות כמשהו זול, אולם לאחר זמן שימוש קצר, מגלים שהיא נוחה מאוד לעבודה ומאפשרת גישה מהירה לכל פריט שנמצא על המסך. המקלדת המלאה (QWERTY) נוחה להקלדה, כאשר היא כוללת מעין שיפוע על הכפתורים, על מנת שלא תחליקו ותלחצו בטעות על כפתורים אחרים.

ממשק המכשיר ידרוש מכם זמן הסתגלות, כאשר מיקומים של יכולות קצת יותר מתקדמות של הגדרות, ישלחו אתכם לחפש אותם באתרי האינטרנט (למשל, כיצד להגדיר כפתור קיצור לנעילת המקשים). הממשק גויר על-ידי חברת RIM ולא על-ידי המפעילות הסלולריות שמייבאות את המכשיר לארץ. הממשק עצמו מרכז את כל האייקונים בצורה קצת עמוסה בעמוד הראשי שלו, כאשר תתי-התפריטים נראים אנמיים ובחלק גדול מהמקרים הם פשוט גורמים לכאב ראש קל, בעקבות העומס של הטקסט שנמצא על המסך. את הקטגוריה הזו אפשר לסכם בכך, שאין מה להשוות את הידידותיות של ה-E71 לדגם הזה.

מצד שני, המכשיר עובד היטב, הוא לא נתקע, לא היו באגים שהופיעו לנו באמצע העבודה ולא היינו צריכים להתחיל לסגור תוכנות כל כמה דקות בשביל לפנות זיכרון.

מיילים: שירות המיילים עובד בצורה מצוינת ב-Bold, גם אם אתם לקוחות פרטיים שלא מחזיקים שרת לצורך זה. אם יש לכם תיבת דואר ב-Gmail, המיילים יופיעו לכם כמעט בזמן אמת על הטלפון. אם אתם מחזיקים תיבה אצל ספקיות האינטרנט המקומיות, השרת של RIM סורק את התיבות האלה כל רבע שעה, כך שברוב המקרים אתם תקבלו את ההודעות באיחור של מספר דקות.

יכולות נוספות: ספיקרפון מעולה, דפדפן אינטרנט עם יכולות גלישה נוחות מאוד, מצלמת 2 מגה פיקסל אשר סיפקה תמונות באיכות נמוכה וצבעים דהויים וגם צילום וידיאו באיכות לא מספיק טובה.

חבילת השירות: החבילה בסלקום כוללת שירות GPS, חבילת גלישה חודשית באינטרנט והורדת מיילים בנפח של 100 מגה ועוד 25 מגה בגלישה בחו"ל. כמו כן, תוכלו למצוא בה גם שירות תיקונים ואחריות מקיפה. החבילה מחולקת לחבילת שירות במחיר של 219 שקל למשך 18 חודשים ומכשיר במחיר 95 שקל לחודש למשך 36 חודשים (סך הכול: 3,175 שקל). באורנג' המכשיר עולה 109 שקל ל-36 חודשים (סך הכול: 3,924 שקל) וחבילת השירות דומה לזו של סלקום, רק לא כוללת גלישה בחו"ל והיא עולה 115 שקל. המכשיר יימכר בקרוב גם בפלאפון. בחישוב לשלוש שנים, עלות המכשיר והשירות בסלקום יגיעו ל-11,059 שקל ובאורנג' המחיר נמוך יותר - 8,064 שקל, אולם היא לא כוללת את הנדידה לחו"ל.

בשורה התחתונה: ה-Bold בהחלט מצליח להעביר חוויית מיילים של בלקברי בצורה מצוינת. חבל רק שהוא יקר בצורה מופרזת.

ציון: 9.