מלאנוקס עקפה את צפי האנליסטים: רווחיה צנחו ברבעון הראשון ב-39.5% ל-5.2 מיליון דולר

הסכום משקף רווח Non-GAAP של 15 סנט למניה - אנליסטים צפו כי תרשום רווח של 9 סנט למניה ; ההכנסות ירדו ב-10.3% ל-22.6 מיליון ד' ; החברה סיימה את הרבעון כשבקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 186.9 מיליון ד'

חברת השבבים הדואלית, מלאנוקס , המפתחת פתרונות לקישור מהיר בין משאבי המחשוב הארגוני, פירסמה הערב (ב') לאחר סיום המסחר בוול סטריט, את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2009.

ההכנסות של החברה הסתכמו ברבעון הראשון ב-22.6 מיליון דולר, ירידה של 10.3% לעומת הכסנות של 25.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

רווחי החברה במונחי GAAP הסתכמו ברבעון הראשון ב-2.1 מיליון דולר, שהם 6 סנט למניה, ירידה של 54% לעומת רווחי הרבעון הראשון של 2008, שעמדו על 4.6 מיליון דולר, או 14 סנט למניה.

במונחי Non-GAAP, החברה רשמה ירידה של 39.5% ברווחים ל-5.2 מיליון דולר, או 15 סנט למניה, לעומת רווח של 8.6 מיליון דולר או 25 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, החברה עקפה את צפי האנליסטים בוול סטריט, שצפו כי תרוויח ברבעון הראשון 9 סנט למניה.

החברה סיימה את הרבעון, כשבקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 186.9 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-4.1 מיליון דולר.

בהסתכלות קדימה סיפקה החברה תחזית מעט גבוהה יותר מאשר ברבעון הקודם, אם כי בהחלט מעידה על האטה. לדברי מייקל גריי, סמנכ"ל הכספים, "הראות שלנו נשארה נמוכה אבל יש שיפור מסוים". בהתאם, מסרה החברה כי ההכנסות הצפויות ברבעון השני הן של 24-24.5 מיליון דולר, לעומת כ-28 מיליון דולר ברבעון השני של 2008, כלומר ירידה של כ-13%. עם זאת, בתחזיתה עוקפת מלאנוקס את תחזית ההכנסות בוול-סטריט לרבעון השני, שעמדה על 23.5 מיליון דולר ועם רווח נקי של 0.09 דולר למניה.

מלאנוקס, המתמחה בפיתוח מוצרי תקשורת מהירה מבוססי מוליכים למחצה, איבדה כבר כמעט 60% משוויה מאז החלה להיסחר בתל אביב לפני כשנתיים. התמקדות במוצרי החברה, בהצלחתה ובאיכות ובאופן ניהולה בשנים האחרונות, מציגות תמונה ורודה הרבה יותר מתוצאותיה.

נזכיר, כי במלאנוקס הודיעו בסוף פברואר על קיצוץ של כ-15% בשכר השנתי של חברי ההנהלה הבכירה. בין חברי ההנהלה ששכרם קוצץ נמצאים: מייקל גריי, סמנכ"ל הכספים; מיכאל קגן, סמנכ"ל הטכנולוגיות; ומארק סולצבאו, סמנכ"ל המכירות העולמי. בנוסף, הודיעה החברה על קיצוץ בשיעור דומה למנכ"ל, איל וולדמן, ששכרו יעמוד השנה על כ-275 אלף דולר. החברה ציינה בהודעה כי במקביל אושר לאחרונה הבונוס השנתי לחברה ההנהלה, בשיעור שבין 37-47 אלף דולר לכל אחד. כמו כן, אישרה החברה בסוף ינואר בונוס בגובה של כ-160 אלף דולר למנכ"ל וולדמן.

מאז הקמתה, עוסקת מלאנוקס ב"חינוך השוק", כהגדרתה. במשך השנים הגדירה את עצמה כמפתחת שבבים וכרטיסים לתקשורת מהירה בין משאבי מחשוב ארגוניים, והתבססה בעיקר על טכנולוגיית האינפיניבנד, שמאפשרת גישה ליכולות זיכרון ועיבוד על משאבי מחשוב ברשת הארגונית.

מדיניות הניהול והפיתוח השמרנית של מנהלי החברה לא הפריעה לקצב הצמיחה, אבל עזרה לה לשמור בסיום 2008 על מאזן מושלם עם יותר מ-180 מיליון דולר של מזומנים ושווי מזומנים, בהשוואה לסך התחייבויות כולל של 30 מיליון בלבד, וללא חובות כלל. למרות הצהרת המנכ"ל בשיחת הוועידה האחרונה, שלפיה החברה אינה מתכננת מהלך אסטרטגי מהותי בטווח הקרוב עם יתרת המזומנים הזו, הקופה הדשנה הזו תסייע לה להמשיך ולתפקד בהצלחה, וככל הנראה גם לצמוח, אף לאורך המיתון שנראה כי ישרור ברבעונים הקרובים.

[לטבלת ישראליות בעולם]