הממשל האמריקני ממשיך להזרים כסף לתעשיית הרכב: 5 מיליארד דולר לג'נרל מוטורס ו-500 מיליון דולר לקרייזלר

הממשל האמריקני מתנה את המשך הסיוע לקרייזלר בהמשך המו"מ למיזוג עם היצרנית האיטלקית פיאט ; ג'נרל מוטורס צפויה לפטר השבוע כ-1,600 עובדים, מחצית מעובדי ה"צווארון הלבן" של החברה

הממשל האמריקני ממשיך לחשוש מפשיטת רגל של חברות הרכב הגדולות ויקצה עד חודש מאי כ-5 מיליארד דולר לחברת ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב והשנייה בעולם.

עוד יקצה ממשל אובמה כ-500 מיליון דולר נוספים לקרייזלר בזמן שהיא ממשיכה את המו"מ למיזוג עם יצרנית הרכב האיטלקית פיאט. כוח המשימה לענף הרכב של ממשל אובמה אינו מאמין ביכולתה של קרייזלר להשתקם באופן עצמאי ומתנה את המשך מתן הסיוע בהמשך המגעים למיזוג עם פיאט.

בנפרד, איגוד העובדים האמריקני בענף הרכב (UAW) מפעיל לחץ של לוביסטים על הממשל האמריקני במטרה לשמור על זכויות העובדים בתהליך הרה ארגון של החברות. הארגון מייצג 26 אלף עובדים בקרייזלר ו-62 אלף עובדים בג'נרל מוטורס.

איגוד עובדי הרכב נמצא תחת לחץ של בעלי החברות, מחזיקי האג"ח שלהן והבנקים המלווים לחברות לבצע ויתורים שייקלו על ההבראה של שתי החברות. הנושא המרכזי הוא ויתורים שמתבקשים העובדים לבצע בתחום תוכניות הפנסיה של העובדים המהווה אבן ריחיים על צווארן של יצרניות הרכב.

הממשל האמריקני התחייב להקצות לקרייזלר סיוע של 6 מיליארד בכדי לקדם את המיזוג בינה לבין פיאט. מיזוג שיקנה לפיאט גישה לשוק האמריקני ובמקביל ייתן לקרייזלר גישה לטכנולוגיה של פיאט לייצור מכוניות קטנות וחסכוניות.

עוד דווח היום בעיתונות האמריקנית, כי נשיא החברה בצפון אמריקה, טרוי קלארק, פנה בהודעת דואר אלקטרוני לעובדי החברה ובה הודיע כי ג'נרל מוטורס צפויה לפטר השבוע כ-1,600 עובדים, מחצית מעובדי ה"צווארון הלבן" של החברה.