עלייה של עשרות אחוזים בהוצאות הלובינג של טבע: ברבעון הראשון הן הסתכמו ב-950 אלף דולר

מדובר על עלייה של 86% ביחס לרבעון הקודם ; בשנת 2008 כולה הוציאה טבע כ-2.2 מיליון דולר על פעילות הלובינג שלה ; מאמציה של טבע מכוונים בין היתר לקידום חקיקה שתסדיר את פעילות הביוגנריקה בארה"ב

עלייה חדה בהוצאות של טבע על פעילות הלובינג (שדולה) שהיא מבצעת: ברבעון הראשון של 2009 טבע הוציאה סכום של 950 אלף דולר על לובינג בארה"ב, כך עולה מדיווח שהעבירה החברה לרשויות האמריקניות. מדובר על עלייה של 86% ביחס לרבעון הקודם ושל 48% ביחס לרבעון המקביל. בשנת 2008 כולה הוציאה טבע כ-2.2 מיליון דולר על פעילות הלובינג שלה.

טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה ביותר בעולם. המשבר הכלכלי שמחייב קיצוץ בעלויות וכניסתו של נשיא דמוקרטי לבית הלבן אמורים להיטיב עם הגנריקה, ואחד התחומים שבהם צפויה התקדמות בחודשים הקרובים הוא הביוגנריקה.

מאמציה של טבע מכוונים בין היתר לקידום החקיקה שתסדיר את פעילות הביוגנריקה בארה"ב. כיום בחוק האמריקני מוסדרים ההליכים לפיתוח והפצת תרופות גנריות "רגילות", אך בכל הקשור לגנריקה בתרופות על בסיס ביולוגי אין עדיין חקיקה מוסדרת ולאחרונה הוגשו הצעות חוק בנושא. טבע והחברות הגנריות האחרות מעוניינות לקדם את מרכיבי החוק - רישום התרופות, משך הפטנטים ותקופת הבלעדיות בשיווק התרופה - לטובתן, והחברות האינובטיביות (יצרניות התרופות המקוריות) פועלות בכיוון ההפוך. נראה שככל שקרב מועד ההכרעה, טבע משקיעה מאמצים וסכומים גדולים יותר בפעילות הלובינג שלה.

בנוסף לפעילות הלובינג בתחום הביוגנריקה, טבע פעלה לקדם נושאים אחרים בתחומי הבריאות והפטנטים, והיא עשתה זאת בפעילות לובינג בקונגרס, בסנאט, במינהל המזון והתרופות (FDA), משרד הפטנטים וברשויות אמריקניות נוספות.

שווי השוק של טבע בנאסד"ק ובתל-אביב הוא 39.1 מיליארד דולר.