סגן יו"ר ה'פד', דונלד קוהן: "אני משער כי המשק האמריקני יציג התאוששות מהותית כבר ב-2009"

קוהן שואב את האופטימיות מנתוני הצריכה שהשתפרו בהרבה בתחילת 2009 לעומת הצניחה שרשמו במחצית השנייה של 2008 ; לטענתו, שיפור בצריכה ודו"חות טובים יובילו להתאוששות הכלכלה האמריקנית

סגן יו"ר ה'פד' האמריקני, דונלד קוהן, אופטימי לגבי סיכויי ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית כבר במהלך שנת 2009. קוהן אמר הלילה בהרצאה שנשא באוניברסיטת דלאוור, כי ישנה התייצבות בצריכה ובמכירת בתים בארה"ב ובשילוב של דו"חות טובים של החברות המרכזיות במשק האמריקני יוכלו להוביל להתאוששות כבר לקראת סוף השנה.

קוהן שואב את האופטימיות מנתוני הצריכה שהשתפרו בהרבה בתחילת 2009 לעומת הצניחה שרשמו במחצית השנייה של 2008. גורם נוסף שיסייע בהתאוששות הכלכלה האמרינית הוא הירידה במחירי הדלקים ועלות האנרגיה שפינתה אחוז ניכר מההוצאה הפרטית להוצאות אחרות.

קוהן ציין כי מצבו הרעוע של שוק התעסוקה האמריקני ומחסור באשראי זמין ללקוחות פרטיים ובמיוחד לחברות נדל"ן מסחרי עשוי לעכב את התאוששות הכלכלה האמריקנית. קוהן סיכם את דבריו ואמר כי "אני משער כי אנו נמצאים לפני התאוששות מהותית של הכלכלה הריאלית בארה"ב".

סגן יו"ר ה'פד' אמר כי הוא צופה בטווח הקצר ירידה בקצב האינפלציה ואמר כי ה'פד' לקח בחשבון את הסיכון לעלייה חדה באינפלציה שתבוא עם ההתאוששות הצפויה.