"בנו של גאידמק מסייע לו להבריח נכסים מישראל; גאידמק קיבל מאפריקה-מגורים הנחה לקניית פנטהאוז מורחב בת"א כשהיה בעל מניות באפריקה-ישראל"

כך טוען יוסף טרוים ; ביהמ"ש הוציא צו עיקול זמני עד 57 מיליון שקל על שני בתים שלטענת טרוים שייכים לגאידמק ; לטענת טרוים, יוסי מילשטיין סיפר לו כי שני הבתים שייכים למעשה לגאידמק האב אך נרשמו פיקטיבית על שם בנו

איש העסקים יוסף טרוים טוען כי בנו של ארקדי גאידמק, אלכסנדר, מסייע לאביו בהברחת נכסים ורכוש, באמצעות רישום נכסים על שמו באורח פיקטיבי ושימוש בחברות זרות. לדבריו, כל רכושו וכספו של גאידמק הבן הינם למעשה בפועל כספו ורכושו של אביו. לטענת טרוים, כדרך ניהול עסקיו רושם גאידמק את כל נכסיו על שם חברות זרות או על שם ילדיו, משיקולי מיסוי ומשיקולים של הסתרת זכויותיו מפני הרשויות ונושיו.

לבקשת טרוים ובמעמד צד אחד, הוציא היום (ג') בית המשפט המחוזי בתל-אביב צו עיקול זמני עד לסך של 57 מיליון שקל על שני נכסים שלטענת טרוים הינם בבעלותו של גאידמק: נכס אחד הוא שני פנטהאוזים מחוברים ברחוב לוי אשכול בתל-אביב בפרויקט כוכב הצפון, הרשומים בדרך של הערת אזהרה בלשכת רישום המקרקעין לטובת גאידמק הבן; והנכס השני הוא בית ברחוב האשל בהרצליה-פיתוח, הרשום בלשכת הרישום בנתניה על שם חברת אנטונלה פרופרטיס שבבעלות גאידמק.

בבקשת העיקול טען טרוים, באמצעות עוה"ד שאול קוטלר, שחר הררי ויונת מאיר, כי גאידמק מצוי בקריסה כלכלית והוא נמלט לרוסיה כיוון שהוא מצוי בהליכים משפטיים בהם הוא נתבע ביותר מ-200 מיליון שקל, וכל נכסיו מעוקלים.

לדבריו, גאידמק פועל להברחת כל נכסיו בישראל ובחו"ל, והעיקול נועד להבטחת פסק הבורר נגד גאידמק, שקבע כי הוא ישלם לו כ-57 מיליון שקל בגין הפרת חוזה לרכישת מפעל פוספטים בקזחסטן. טרוים הטיל עד כה עיקולים זמניים על נכסי גאידמק בסך 50 מיליון שקל, ואולם לדבריו, מרבית העיקולים לא תפסו דבר.

בנוגע לדירה ברחוב לוי אשכול טען טרוים, כי בעת שנרשמה עליה הערת אזהרה על שם גאידמק הבן, היה אביו אחד מבעלי המניות באפריקה ישראל שהיתה החברה האם של בעלת הנכס (אפריקה ישראל למגורים ), ולכן הדירה לא נרשמה על שמו של גאידמק אלא על שם בנו. זאת, למרות שנרכשה בידי גאידמק האב, והבן לא הציג כל ראיה לגבי דרך רכישת הדירה.

טרוים ציין עוד כי עוזרו האישי של גאידמק לשעבר, יוסי מילשטיין, טען בפניו כי גאידמק קיבל הטבה לרכישת הדירה במחיר נמוך ממחירי השוק בשל היותו בעל מניות באפריקה ישראל להשקעות שהיתה הבעלים של הדירה, והוא לא יכול היה להירשם כבעל זכויות בדירה. לדבריו, מילשטיין הסביר כי גאידמק נוהג להשתמש בבנו לצורכי רישום נכסים שונים עבורו.

עוד טען טרוים כי מילשטיין גילה לו כי גאידמק הוא הבעלים של הבית בהרצליה-פיתוח, שנרכש מכספו, לאחר שטרוים כבר הטיל עיקולים על נכסיו וכאשר גאידמק כבר החל להסתבך בחובות בישראל. (ת.א. 1418/09).