אבוג'ן חתמה על שיתוף פעולה עם יצרנית הזרעים הגרמנית Bayer

אבוג'ן תקבל תשלומי מחקר שנתיים בתמורה לביצוע המחקר, וכן תהיה זכאית לתשלומים נוספים בהתאם לעמידה באבני דרך, ולתשלומי תמלוגים המבוססים על הכנסות עתידיות ממכירות של מוצרים שיפותחו כתוצאה משיתוף הפעולה

חברת הזרעים אבוג'ן הודיעה היום כ חתמה על שיתוף פעולה בן שלוש שנים, המתמקד בהעלאת היבול באורז עם חברת Bayer CropScience שהיא חברה בת של תאגיד הענק הגרמני Bayer .

אבוג'ן תספק לחברה הגרמנית גנים, שיאותרו על-ידי אבוג'ן באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית שלה לאיתור גנים, ה-ATHLETE, כבעלי פוטנציאל לשיפור יבול של אורז.
Bayer CropScience תשלב את הגנים במסגרת תוכניות המחקר והפיתוח שלה ותבחן את השפעתם באורז.

Bayer CropScience הינה מובילה עולמית בתחום האגרו-כימיה, הזרעים ובפיתוח זרעים ביו-טכנולוגים והנה אחת החברות המובילות בעולם בפיתוח זני אורז איכותיים בעלי יבול גבוה.

אבוג'ן תקבל תשלומי מחקר שנתיים בתמורה לביצוע המחקר, וכן תהיה זכאית לתשלומים נוספים בהתאם לעמידה באבני דרך, ולתשלומי תמלוגים המבוססים על הכנסות עתידיות ממכירות של מוצרים שיפותחו כתוצאה משיתוף הפעולה.

החברות משתפות פעולה מאז יוני 2007 להעלאת תפוקה ויבול באורז כשההסכם החדש הינו הסכם שיתוף הפעולה הרחב השני מסוגו עליו חתמה אבוג'ן בשנה האחרונה עם חברת זרעים בינלאומית מובילה.

עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן, אמר כי "אנו שמחים על הרחבת שיתוף הפעולה בין אבוג'ן לבין ענקית הזרעים Bayer CropScience על מנת לשפר תכונות באורז. שיפור יבול של צמחים הינו תחום עניין מרכזי של אבוג'ן, והסכם זה מהווה תוספת חשובה לפעילות שלנו בתחום. בנוסף, אנו מאמינים ששיתופי פעולה רחבים וארוכי-טווח מעיין זה, עם חברות אג-ביוטק בינלאומיות מובילות, כגוןBayer CropScience , הינם הדרך היעילה ביותר עבור אבוג'ן להמשיך ולקדם את היעד שלה להיות ספקית מובילה של תכונות משופרות לתעשיית הזרעים העולמית."

באוגוסט 2008, הודיעו אבוג'ן ומונסנטו על שיתוף פעולה רב שנתי להעלאת יבול ועמידות לתנאי סביבה קשים בתירס, סויה, קנולה וכותנה. במסגרת ההסכם עם מונסנטו, תקבל אבוג'ן 35 מיליון דולר תשלומי מחקר שנתיים על פני תקופה של 5 שנים, תשלומים נוספים בהתאם לעמידה באבני דרך, ותשלומי תמלוגים המבוססים על מכירות של מוצרים שיפותחו כתוצאה משיתוף הפעולה.