גלגל הצלה לרשתות האופנה סקטור ו-512 RG: בן-זקן ונניקשווילי רוכשים נתח מהרשתות

התמורה לעסקה תתבצע באמצעות הזרמת הון של 40 מיליון שקל ע"י ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי לחברת אחזקות משותפת שיקימו הצדדים ; בתוך חודשיים צפויים להיפתח 6 סניפים נוספים בשתי רשתות האופנה

גלגל הצלה למחנק האשראי של רשתות האופנה סקטור ו-512 RG. אחרי שחלק מהוראות הקבע לקניונים חזרו מהבנק, אנשי העסקים ובעלי השליטה בחברת מנופים פיננסים, ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי, רוכשים באופן פרטי 50% מרשת האופנה סקטור ו-25% מרשת 512 RG, מידי איתן ליליאן ומאיר לוי.

לדברי בן-זקן, שווי הרשתות הסופי יקבע בהתאם לתוצאות הכספיות לשנים 2009-2010. להערכתו, השווי יעמוד על 40 עד 80 מיליון שקל. התמורה לעסקה תתבצע באמצעות הזרמת הון של 40 מיליון שקל על-ידי בן-זקן ונניקשווילי, לחברת האחזקות המשותפת שיקימו הצדדים.

"גם אם יתברר שהשווי הוא רק 40 מיליון, אז התמורה ל-20 מיליון שקל תהיה במניות והיתרה בהלוואת בעלים. קניתי ניהול משותף. אני ממנה את סמנכ"ל הכספים ולוקח אחריות על הנושא הכספי. אני מכיר היטב את הבעלים ואת המספרים שלהם בחנויות", אומר בן-זקן.

לדברי בן-זקן, הוראות הקבע חזרו מהבנק "כי הבנקים לא הסכימו להגדיל את היקף האשראי. היו חזרות בקטנה. הם לא הפכו להיות מוגבלים. אבל היה ברור שהם חייבים שותף שיזרים כסף לחברה. הם לקחו התחייבויות בתקופות טובות כשכולם היו אופטימיים, אבל היום קשה מאוד לגייס מימון במערכת הבנקאית. ברור שאחת הסיבות שהכניסו אותי שותף היא כפיתרון למחנק האשראי הבנקאי שנוצר".

רשת אופנת הספורט סקטור מונה היום 19 סניפים, ואילו רשת האופנה הצרפתית 512RG מונה 5 סניפים. בתוך חודשיים צפויים להיפתח 6 סניפים נוספים בשתי הרשתות, כאשר שניים מהם ייפתחו בקניון ארנה שבבעלות בן-זקן ונניקשווילי. 50% ממניות רשת RG מצוים בידי בעלי המותג הצרפתי, האחים גבי וגבריאל אברג'ל.

לדברי בן-זקן, מחזור המכירות של שתי הרשתות הסתכם ב-2008 ב-124 מיליון שקל. הרווח התפעולי עמד בתקופה זו על 12 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי על 8 מיליון שקל. "הרווח הזה הוא אולי 30% מפוטנציאל החברה. גם אם החברה תרוויח ב-2009 10 מיליון שקל, זה לא סכום שמאפשר לה להתגלגל", אומר בן-זקן.

* כיצד העסקה תתרום לפעילות שלך?

"בפעילות הפרטית שלי יש לי הרבה דברים שהם לא נדל"ן. מדובר בחברה אשדודית עם 40 עובדים, ולכל מה שקשור לעיר ועל בסיס עסקי - יש לי רגישות אחרת. אם היה לי חלום להביא רשת מחו"ל, אז היום יש לי בסיס ברמה הלוגיסטית שיכול רק לסייע. זו פלטפורמה טובה שניצלה רק חלק קטן מהפוטנציאל שלה".