אחרי ביטול מינויו של יעקב גנות: ישראל כץ שוקל למנות מועמד פנימי לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה

בלשכת שר התחבורה אומרים כי המועמדים ששמם הוזכר, בהם מנכ"ל נמל חיפה לשעבר, עמוס עוזאני, מנכ"ל משרד הפנים, אריה בר ואחרים, לפי שעה אינם על הפרק

אחרי שמינויו של יעקב גנות בוטל ברגע האחרון, שר התחבורה, ישראל כץ, שוקל למנות מועמד פנימי מתוך משרד התחבורה לתפקיד מנכ"ל המשרד. כך נודע ל"גלובס".

בלשכת שר התחבורה אומרים כי המועמדים ששמם הוזכר בהם מנכ"ל נמל חיפה לשעבר, עמוס עוזאני, מנכ"ל משרד הפנים, אריה בר ואחרים, לפי שעה אינם על הפרק.

בתגובה לפניית "גלובס" נמסר היום מלשכת שר התחבורה כי "בעקבות הסרת מועמדותו של גנות, החליט שר התחבורה, ישראל כץ, שלא לפעול למינוי מנכ"ל חיצוני, אלא להתבסס על אנשי המקצוע המעולים במשרד".

בעקבות ביטול מיניו של גנות שימשיך בתפקידו כראש מינהל האוכלוסין, מנכ"ל המשרד, גדעון סיטרמן, ממשיך לכהן כיועץ לשר.

יחד עם זאת, סיטרמן מעוניין לחזור בהקדם לסקטור הפרטי, ולפי הערכות כץ עשוי למנות בינתיים מ"מ מנכ"ל מתוך המשרד. במידה ואכן ימונה מנכ"ל מתוך המשרד, המועמד המוביל הוא סמנכ"ל התשתיות, רו"ח יצחק זוכמן.

בסוף השבוע פנו בכירים במשרד האוצר אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לבטל את המינוי, ולהשאיר את גנות בתפקידו כראש מינהל האוכלוסין במשרד הפנים.

באוצר חששו כי עזיבתו של גנות בתקופה הנוכחית תפגע בקידום הרפורמות המתוכננות במינהל האוכלוסין ובביקורת הגבולות.

גנות נענה היום לבקשה של נתניהו לחזור לתפקידו הקודם, ובהתאם לסיכום בין השניים יוצע לו תפקיד בכיר אחר במגזר הציבורי ב-2010.