מיומנו של איש היי-טק: המדריך לניים-דרופינג

כדי להיות נחשב, יש להכיר כל סטארט-אפ חשוב. כך תוכלו לומר: "שעה וחצי שכנעתי את משה ינאי למכור את XIV"

כמו בכל תעשייה, גם בהיי-טק שלנו כדאי (וצריך) להיות מקושרים. לכל אחד מאיתנו יש את רשת הקשרים שלו מהשלבים השונים בחייו - רשימת חברים כזו או אחרת ב-LinkedIn או בפייסבוק ורשימת אנשי קשר באי-מייל. אבל להיות מקושר זה לא מספיק, צריך להיות גם נחשב.

"נחשב" הוא תואר יוקרתי ונחשק שבו חפץ כל בר-דעת. בשביל להיות כזה, אתם חייבים להכיר את האנשים הנכונים, לדבר את הדיבור הנכון ולדעת לפזר את המילים הנכונות.

ככל שאתם מכירים אנשים נחשבים יותר, כך גם אתם בעצמכם הופכים לנחשבים יותר. לכן תעדיפו להכיר (או לספר שאתם מכירים) אנשים בדרגות גבוהות ככל האפשר (רמז: אין טעם לספר שאתם מכירים אנשי היי-טק אנונימיים ומתכנתים בממר"מ).

דרך נוספת להעלות את רמת הנחשבות שלכם היא פשוט להצליח. משהצלחתם בסטארט-אפ כלשהו, או אם תגרמו לרושם שאכן הצלחתם, אוטומטית ייזקפו לזכותכם נקודות "נחשבות" רבות שאיתן תוכלו לספסר בהמשך. רמת הנחשבות יכולה להשפיע על כמות הכסף שתגייסו ובסופו של דבר על הצלחת המיזם שלכם.

עכשיו, כאשר אנו מבינים את נושא הנחשבות, נשאלת השאלה כיצד נכיר אנשים ברמות הרצויות. אחת הטכניקות המקובלות בכל תעשייה, וגם בהיי-טק, היא ניים-דרופינג.

ללמוד לקח מאלי רייפמן

התנאים המקדימים הנדרשים על-מנת ליישם את הטכניקה בהצלחה: עליכם להיות בעלי ביטחון עצמי מופרז. כזה שיאפשר לכם לספר סיפורים מופרכים לחלוטין בצורה משכנעת (ע"ע אלי רייפמן).

בהמשך, עליכם להיות בקיאים בביוגרפיות של הנחשבים, לפרטי פרטים. דבר זה יאפשר לכם לומר, למשל: "נו בטח, אני וגיל (שויד) היינו עריסה ליד עריסה בבית החולים בירושלים ב-1968".

כדאי גם לערוך מחקר מעמיק בנושאי השוק ולדעת על-בוריה את ההיסטוריה של כל חברה וכל סטארט-אפ חשוב בארץ. דבר זה יאפשר לכם לומר, למשל: "ברור שהמהלך של IBM בקניית XIV נועד לחסום את האסטרטגיה החדשה של EMC. יום לפני הקניה אני מקבל טלפון ממשה ינאי...שעה וחצי אני משכנע אותו בטלפון שכדאי למכור".

זה לא רק הפרחת שמות באוויר, הרבה אנשים הגיעו ככה רחוק ממה שתוכלו לדמיין. פזרו שמות כמה שיותר, בכל מקום, בכל שעה, ובמיוחד אם אתם נדרשים להרשים שותף מנומנם בקרן הון סיכון או משקיע פרטי שלא מבין דבר בהיי-טק.

אגב, סיפרתי לכם שאני ויוסק'ה היינו בחוג ריקודי-עם ביחד? באינטרנט הוא מבין אבל שם, לא ידע כלום. אפילו צעד תימני הייתי צריך ללמד אותו. *